پس از حملات اخیر طالبان در مناطق مرزی شمال افغانستان، این گروه در بیانیه‌ای اطمینان داد که هدف اعضای آن آزادسازی افغانستان است و در پی ناامنی کشورهای منطقه نیست.

بیانیه طالبان در ارتباط با عملیات منصوری؛ کشورهای همسایه افغانستان نگران نباشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «الاماره» وبسایت رسمی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که عملیات این گروه موسوم به منصوری در تمام نقاط افغانستان از جمله مناطق مرزی جریان دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است که کشورهای همسایه نگران نباشند زیرا این گروه اطمینان می‌دهد که هدف این گروه مبارزه با نیروهای امنیتی افغان و نیروهای خارجی در این کشور است.

طالبان مدعی شد که هدف مبارزه این گروه آزادی افغانستان از چنگ حکومت فعلی و نیروهای خارجی در این کشور است.

این گروه تاکید کرده است که قصدی برای دخالت در امور داخلی سایر کشورها ندارد و اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه را نیز به کسی نخواهد داد.

در ادامه این بیانیه، طالبان تصریح کرده است که تاسیس حکومت اسلامی در افغانستان حق مشروع این گروه است و تا زمان دستیابی به این هدف از جنگ دست نمی‌کشد.

این در حالیست که در پی درگیری شدید نیروهای امنیتی افغان و طالبان در ولایت قندوز، شهرستان «قلعه‌زال» که از شهرستان‌های مرزی افغانستان با تاجیکستان به شمار می‌رود، به دست طالبان سقوط کرده است.

با این وجود کم‌تر از یک ماه پیش نیز «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان به خبرگزاری «دی‌.پی‌.ای» آلمان گفته بود که گروه طالبان در نظر دارد تا در ولایت‌هایی که حضور پررنگی دارند با حملات تهاجمی به تصرف اراضی بیشتری بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.