۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: 527071

وزیر خارجه کشورمان گفت: ارتباط ما با دولت افغانستان برای حفظ امنیت خودمان و منافع‌مان است که در این زمینه اقداماتی را انجام داده و انجام می دهیم.

رکورد جالب ظریف در سفر به افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در پایان سفر یک روزه به افغانستان در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای این سفر گفت: سفر فشرده ای به افغانستان داشتیم و مذاکرات خوبی با مقامات عالی این کشور انجام دادیم. رکورد جدیدی ثبت کردیم که از ۹ تا ۲:۳۰ بعد از ظهر با رئیس جمهور، وزیر خارجه، رئیس اجرایی، رئیس امنیت ملی و رئیس جمهور سابق دیدار های محتوایی جدی انجام دادیم.

وی افزود: این نشان دهنده اهتمامی بود که دولت افغانستان به روابط دو طرف داشت که بحث های مهمی در این سفر داشتیم.

ظریف ادامه داد: چندین ماه گذشته با مقامات دولت افغانستان به دنبال تدوین یک چارچوب برای روابط راهبردی بودیم که هم موضوعات امنیتی و هم مسائل اقتصادی و هم موضوعات مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست و هم موضوعات مربوط به پناهندگان افغانستان بررسی شود.

وی ادامه داد: این مباحث در ماه های گذشته با جدیت از سوی ما و افغانستان پیگیری شد؛ چندین پیش نویس اصول حاکم بر این برنامه ریزی راهبردی درازمدت مورد بحث قرار گرفت تا در نهایت به چارچوبی برای این اصول رسیدیم.

وزیر خارجه کشورمان گفت: بعد از چند دور رفت و برگشت در جلسه ای که با اشرف غنی داشتیم توافق کردیم برای اینکه این اصول را عملی و آن را به اصول جامع دو کشور تبدیل کنیم در یک بازه زمانی مشخص ۵ کمیته تشکیل دهیم.

ظریف ادامه داد: ارتباط ما با دولت افغانستان برای حفظ امنیت خودمان و منافع‌مان است که در این زمینه اقداماتی را انجام داده و انجام می دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به اینکه آیا سندی هم درباره توافقات صورت گرفته به امضا رسید گفت: نه سندی امضا نشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.