۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 527234

۹۱۳ نفر در سال گذشته بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال پیش ، ۳.۹ درصد افزایش یافته است.

افزایش تلفات غرق شدگی در سال ۹۵

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  به نقل از روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال گذشته ۷۹۸ مرد و ۱۱۵ زن بر اثر غرق‌شدگی جان باختند این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق‌شدگی در سال ۹۴،۸۷۹ نفر بود که از این تعداد ۷۴۸ مرد و ۱۳۱ نفر زن بودند.  

در این مدت استان های خوزستان و مازندران هر کدام با ۱۳۵، گیلان با ۸۱ و فارس با ۵۶ فوتی بیشترین و استان های خراسان شمالی با دو، قم با سه و سمنان با چهار فوتی کمترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته اند. همچنین در سال گذشته بیشترین آمار مرگ بر اثر غرق‌شدگی با ۱۴۲ مورد در مرداد ماه و کمترین آن با ۳۰ مورد در دی ماه ثبت شده است.

مرگ ۲۶۰ نفر در رودخانه ها

سال گذشته ۲۶۰ نفر در رودخانه ها بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند.  

مطابق هر سال بیشترین تلفات غرق‌شدگی در رودخانه ها بوده است بطوری که در سال گذشته از کل تلفات غرق‌شدگان در کشور ۲۶۰ نفر در روخانه ها جان خود را از دست داده اند که بیشترین تعداد تلفات را در بر می گیرد.  

پس از آن غرق شدگی در دریا با ۱۸۰ فوتی در رتبه دوم قرار دارد که (۱۷۰ نفر خارج از محدوده طرح و ۱۰ نفر در محدوده مجاز) جان باخته اند.  

همچنین در این مدت ۱۳۹ نفر در استخر، ۸۵ نفر در کانال، ۷۹ نفر دریاچه مصنوعی و سد، ۳۲ نفر چاه، ۲۹ نفر دریاچه طبیعی و ۱۰۹ نفر در سایر مکان ها جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.