اراک- مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: محرومیت‌زدایی و قطب‌های تولیدی را از دیگر اولویت‌های امسال بسیج سازندگی برشمرد و بیان کرد: تلاش داریم تا در هر شهرستان با شناسایی ظرفیت‌ها آن شهرستان را به قطب تولید محصول خاص منطقه تبدیل کنیم

محرومیت‌زدایی و ایجاد قطب‌های تولیدی از اولویت‌های بسیج سازندگی در استان مرکزی است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ علی فراهانی در همایش عصر خاطره گروه‌های جهادی ناحیه بسیج اراک که در کانون بسیج برگزار شد دین اسلام را شریعت جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی نشات گرفته از مبانی اسلامی است و انقلاب اسلامی نیز یک تحول عظیم جهانی است.

وی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل سپاه پاسدران انقلاب اسلامی افزود: سپاه پاسدران انقلاب اسلامی دو ماه پس از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی شکل گرفت و هیچ کشوری دارای چنین ظرفیتی برای دفاع از نظامش نیست.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر لزوم ترویج روحیه و تفکر بسیج، تصریح کرد: عزت و اقتداری که امروز شاهد آن هستیم مرهون این تفکر بسیجی است، در ادامه مسیر انقلاب اسلامی جهادسازندگی در اریبهشت‌ماه سال ۵۸ تاسیس شد تا برای رفع محرومیت به جای مانده از حکومت‌های سلطنتی و ظالم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وارد عرصه جهاد شود.

فراهانی ادامه داد: در دولت اصلاحات با ادغام جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی به تدبیر مقام معظم رهبری در اردیبهشت‌ماه سال ۷۹ بسیج سازندگی شکل گرفت تا نقطه عطفی در بازسازی و زدودن چهره محرومیت از کشور شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه سپاه از سال ۱۳۹۱ در راستای اقتصاد مقاومتی گام‌های موثری را برداشته است، گفت: از سال ۹۱ تا به حال سپاه در بحث اقتصاد مقاومتی با شناسایی عرصه و پرداخت ۶۷۵ میلیارد تومان تسهیلات توانسته است در بحث اشتغال‌زایی گام‌های درخور توجهی بردارد.

وی از پرداخت این میزان تسهیلات در ۱۵ عرصه خبر داد و افزود: سال گذشته از سوی بسیج سازندگی استان مرکزی در عرصه‌هایی همچون دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ، پرورش قارچ، گیاهان دارویی، شترمرغ و بلدرچین، صنایع تبدیلی، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، محصولات گلخانه ای به متقاضیان تسهیلات پرداخت شد.

فراهانی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۴ میلیارد ریال از تسهیلات تخصیص یافته از سوی متقاضیان جذب شده است، اضافه کرد: ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بسیج سازندگی استان تخصیص یافته بود که از این میزان ۱۳ میلیارد و ۹۲۸ میلیون تومان اعتبار در قالب ۷۸۴ مورد تسهیلات اشتغالزایی در سطح استان مرکزی از سوی متقاضیان واجد شرایط جذب شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی در بخش اردوهای جهادی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی گفت: در بخش اردوهای جهادی در مجموع ۱۷ هزار و ۷۲۰ نفر در قالب اردوهای جهادی به احداث، مرمت و بازسازی پروژه‌های شرکت داشتند.

وی انجام ۸۰ پروژه محرومیت‌زدایی را از دستاوردهای سپاه روح‌الله دانست و افزود: در سال جاری نیز ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض مشترک در اختیار نواحی مقاومت بسیج قرار خواهد گرفت و در این راستا انتظار داریم تا گروه‌های جهادی متخصص از سوی نواحی ساماندهی شود تا به عنوان یک دستگاه اجرایی توان و ظرفیت لازم برای اجرای پروژه‌ها را در اختیار بگیریم.

فراهانی اجرای ۳۲ هکتار نهال‌کاری را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: به عنوان اولین استان داوطلب در بحث نهال‌کاری موفق به اجرای ۳۲ هکتار نهالکاری از اراضی منابع طبیعی و غیر در استان شدیم.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی امسال اجرای طرح «کرامت» بوده که این طرح در محله‌هایی که از آسیب‌های اجتماعی بیشترین رنج را می‌برند اجرایی می‌شود که در استان ۱۵ محله شناسایی شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی یکی از اولویت‌های بسیج سازندگی در سال جاری است متاسفانه یکی از چالش‌های پیش رو در این بخش قوانین هزینه بر برای این قبیل صنایع است و لازم است تا برای ایجاد کارگاه‌ها و بنگاه‌های کوچک قوانین انعطاف‌پذیری لازم را پیدا کنند تا بتوانیم با تحقق اقتصادمقاومتی به رشد اقتصادی و پیشرفت کشور کمک کنیم.

فراهانی محرومیت‌زدایی و قطب‌های تولیدی را از دیگر اولویت‌های امسال بسیج سازندگی برشمرد و بیان کرد: تلاش داریم تا در هر شهرستان با شناسایی ظرفیت‌ها آن شهرستان را به قطب تولید محصول خاص منطقه تبدیل کنیم و با ایجاد صنایع تبدیلی از هدر رفت محصول نیز جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.