رشتخوار -رییس شورای اسلامی شهر جنگل از توابع شهرستان رشتخوار گفت:بعد از ۳۰ سال پیگیری مداوام مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر مشکل اسناد املاک مسکونی و تجاری جنگل حل شد و تعداد ۵ سند شش دانگ به صورت نمادین با حضور مردم و مسئول نمایندگی بنیاد مستضعفان تربت حیدریه تحویل شهروندان این شهر شد.

 اسناد ملکی مردم جنگل بعد از ۳۰ سال  دوندگی تحویل شد

محمد یعقوبیان به خبرنگار قد س آنلاین، روز دو شنبه  گفت: بزودی با حضور رییس بنیاد مستضعفان کشور سایر اسناد املاک مسکونی و تجاری به اهالی جنگل تحویل شود.

وی گفت: مشکل چندین ساله پلاک ۵۰ جنگل به قبل از انقلاب برمی گردد که توسط وزیر رژیم پهلوی، ۱۰۵ هزارهکتار از پلاک ۵۰ منطقه جنگل در سال ۱۳۱۸ تقاضای ثبت شده و همین تقاضا به کسانی دیگرمنتقل گردیده است که بعد از انقلاب، ۱۷ هزار هکتار این پلاک در تصرف بنیاد و ۸۷ هزار هکتار آن در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت.

به گفته وی  بر اساس این اتقاق مردم جنگل وقتی در مسجد یا منزل خود هستند، در اراضی متعلق به بنیاد زندگی می‌کنند و همین که پایشان را از خانه بیرون می‌گذارند در اراضی منابع طبیعی هستند که خوشبختانه امروز به همت پی گیری های مداوام مسئولان و شورای اسلامی شهر و روستا بخش جنگل حل شده و اسناد به مردم واگذار می شود.

شهرستان رشتخوار دارای دو شهر رشتخوار و جنگل است که بخش جنگل بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۱۹ روستا را در بر گرفته و اکثر ساکنان آن کشاورز و دامداراند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.