مشهد- سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به آموزش های مقابله با حوادث ۲۰ هزار خانوار استانی تا پایان سال گفت: میزان آمادگی خانواده های ایرانی در برابر حوادث کمتر از ۱۰ درصد است.

میزان آمادگی خانواده های ایرانی در برابر حوادث کمتر از ۱۰ درصد است

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی محمودی در نشست خبری میزان حوادث طبیعی در ایران را ۸۰ درصد عنوان و اظهار کرد: اما میزان آمادگی خانواده‌ها در بحث مقابله با حوادث کمتر از ۱۰ درصد است و در این رابطه و در جهت آگاهی مردم طرح خادم اجرا شد و تاپایان سال ۹۶ تعداد ۲۰ هزار خانوار استان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و برای هر خانوار ۱۲ نوبت برنامه آموزشی در نظر گرفته شده که تاکنون ۳ نوبت آن برگزار شده است.

وی با اشاره به هفته هلال احمر از سیزدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه با شعار «دنیایی در انتظار صلح» گفت: در ایام هفته هلال احمر خدمات‌رسانی تست غربالگری سلامت به مردم مناطق حاشیه شهر و زلزله‌زدگان بخش رضویه و طرح پایش سلامت دانش‌آموزان در مدارس استان انجام می شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ در خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های ویژه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم و ارائه خدمات رایگان به ساکنان این مناطق و همچنین خدمات‌رسانی با تخفیف ویژه در مراکز درمانی از دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر استان است.

وی افزود: در این هفته نیز برگزاری المپیاد جوانه ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال اجرا می شود و در این برنامه کودکان با زبان خودشان راه‌های مقابله با حوادث را می‌آموزند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های هفته هلال با ایام دهه مهدویت برگزار شد، گفت: مراسم جشن ویژه خانواده هلال احمر در سراسر کشور در روز سه‌شنبه نوزدهم و در خراسان رضوی در روز چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

محمودی تصریح کرد: نصب چادرهای امداد و نجات و چادر سلامت را در این هفته داشتیم که خدماتی از قبیل کمک‌های اولیه، غربالگری، تست قند خون و فشار خون ارائه شد و اردوی توان‌افزایی امدادگران و اعضای تیم‌های درمان اضطراری در این هفته برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.