پلیس فرانسه با گاز اشک آور به استقبال معترضینی رفت که با تشکیل ستادی خواهان بایکوت دور نهایی انتخابات فرانسه بودند و شعار «نه به لوپن، نه به ماکرون» سر می دادند.

معترضین شعار «نه به لوپن، نه به ماکرون» سر دادند/  استعفای ماکرون خواسته معترضین

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از راشاتودی، پیروزی «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه،   اگرچه حامیانش را به پایکوبی و برگزاری جشن در صحن موزه «لوور» واداشت؛ اعتراضات خیابانی مخالفین را نیز در پی داشت.

گفتنی است، بعد از پایان دور نخست انتخابات که در ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) برگزار شد، برخی از طرفداران نامزدهای بازمانده از ادامه رقابت، در اقدامی معترضانه، ستادی را با شعار «نه به ماکرون، نه به لوپن» تشکیل دادند که گویای عدم رضایت آنها از سپردن زمام اداره کشور به هر یک از ۲ نامزد باقی مانده در گود انتخابات بود.

در همین راستا، به گفته خبرنگار روزنامه «فیگارو»، حدود ۳۰۰ معترض پاریسی با تجمع در محله «منیل مونتان»، دقایقی پس از آنکه ماکرون طعم پیروزی را چشید، خواستار استعفای وی شدند.

در این بین، پلیس ضد شورش فرانسه برای متفرق کردن معترضینی که با پرتاب اشیاء به سوی نیروهای امنیتی به استقبال آنها رفتند، به گاز اشک آور متوسل شد حال آنکه به گفته خبرنگار «ریانووستی»، دستکم ۳ بار نیز صدای شلیک گلوله به گوش رسید.

گفتنی است ماکرون ۳۹ ساله که از حامیان عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا است، جوان ترین رئیس جمهوری این کشور از زمان حکومت ناپلئون بناپارت (۱۸۱۴ -۱۸۰۴) به شمار می رود.

وی در بیانیه ای خطاب به خبرگزاری رویترز گفت: برگ جدیدی در تاریخ طولانی فرانسه ورق خورد. می خواهم که این [دوره جدید] دوره ای از کشف مجدد امید و اعتماد باشد.

ماکرون انتخابات دیروز یکشنبه را با کسب ۶۵.۱ درصد آراء، به نفع خود تمام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.