استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: تحول در جامعه از دانشگاه‌ها آغاز می‌شود، اگر دانشگاه‌ها اصلاح شوند، جامعه هم اصلاح خواهد شد، حقوق نجومی به دلیل عدم احساس مسؤولیت‌ها است و باید در برنامه‌های دانشگاهی، برنامه‌های اسلامی هم باشد.

 تحول در جامعه از دانشگاه‌ها آغاز می‌شود/ حقوق نجومی به دلیل عدم احساس مسؤولیت‌ها است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر دوشنبه در دیدار رئیس دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به دوران رژیم پهلوی اظهار کرد: این رژیم وابسته به خارج بود و حتی لیست نمایندگان مجلس توسط سفارت‌خانه‌های کشورهای خارجی تائید می‌شد.

وی ادامه داد: مناظرات و تبلیغات کاندیداها برای جذب آرای مردمی است و هر شخص منصفی می‌گوید که نظام جمهوری اسلامی با رای مردم است.

مکارم شیرازی گفت: این نظام حکومت مردم در چارچوب اسلام است و سرنوشت نظام جمهوری اسلامی به دست خود مردم و در چارچوب اسلام است و بهترین آزمون نیز انتخابات است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: سپاه پاسداران و بسیج دو رکن نیروهای مدافع هستند که اگر این گروه‌ها نبودند، در دفاع مقدس به مشکل می‌خوردیم، در دوران پیش از پیروزی انقلاب تنها ۵ هزار طلبه در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کردند، اما اکنون تعداد طلاب این حوزه به ۵۰ هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه علمیه خواهران در کشور نداشتیم، اما اکنون حوزه‌های علمیه خواهران در شهرهای مختلف کشور ایجاد شده است، یکی دیگر از برکات پیروزی انقلاب اسلامی تحول در دانشگاه‌ها است و پس از انقلاب تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها آغاز شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: تحول در جامعه از دانشگاه‌ها آغاز می‌شود، اگر دانشگاه‌ها اصلاح شوند، جامعه هم اصلاح خواهد شد، حقوق نجومی به دلیل عدم احساس مسؤولیت‌ها است و باید در برنامه‌های دانشگاهی، برنامه‌های اسلامی هم باشد.

مکارم شیرازی با اشاره به خاطرات خود از دوران تحصیل در دبیرستان اظهار کرد: در آن دوران یک دبیر شیمی داشتم که در کنار تدریس درس شیمی به ما احکام اسلامی هم درس می‌داد، من به خاطر رفتار این معلم به تحصیل در حوزه علاقه مند شدم.

وی ادامه داد: اساتید معارف اسلامی نباید تنها به تدریس در کلاس‌ها بسنده کنند و باید در فضای مجازی حاضر شوند و در این فضا معارف اسلامی را منتشر کنند، این نیاز به برنامه ریزی دارد و تنها صحبت کردن در این زمینه فایده ندارد چرا که اکنون فضای مجازی به شدت گسترش پیدا کرده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در دنیایی زندگی می‌کنیم که کارهای جمعی جواب می‌دهد و کارهای فردی چندان اثری ندارد، باید در کتاب‌های منتشرشده در دانشگاه معارف اسلامی نظرات افراد مختلف درج شود، کتاب‌هایی که من به صورت جمعی با دیگران نوشتم، آن کتاب‌ها مفید بودند.

مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت توجه به قرآن اظهار کرد: اساتید معارف اسلامی باید در تدریس خود به صورت گسترده از آیات قرآنی استفاده کنند، هر چه علم پیشرفت می‌کند، عظمت آیات قرآنی بیشتر مشخص می‌شود و در این کتاب آسمانی به مواردی اشاره شده است که تازه علم در حال کشف کردن آن است.

وی ادامه داد: اسلام روی آثار خداوند در آفرینش تکیه می‌کند و در قرآن به ۲۰ نوع نظام آفرینش اشاره شده است، اساتید معارف اسلامی سعی کنند که در کلاس‌های درس خود به صورت گسترده از آیات قرآنی استفاده کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: به همان اندازه که نظام جمهوری اسلامی قوی شده، فعالیت دشمنان هم در زمینه شبهه پراکنی افزایش پیدا کرده است و باید در مقابل این شبهات ایستادگی کرد معارف اسلام و قرآن به اندازه ای قوی است که شبهات نمی‌توانند این معارف را تضعیف کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اساتید معارف اسلامی باید از ادبیات خوب همراه با محبت استفاده کنند و چنین شیوه ای روی مخاطب اثر می‌گذارد، متدینین نباید از ادبیات خشن استفاده کنند، گاهی ادبیات یک فرد در یک بحث از استدلال او اثر بیشتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.