مقامات کره شمالی اعلام کردند که یک شهروند آمریکایی را به ظن «اقدامات خصمانه» علیه دولت این کشور بازداشت کرده اند.

مقامات پیونگ یانگ یک شهروند آمریکایی را بازداشت کردند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، مقامات کره شمالی روز یکشنبه اعلام کردند که یک شهروند آمریکایی را به ظن  «اقدامات خصمانه» علیه دولت این کشور بازداشت کرده اند.

با دستگیری این شهروند آمریکایی، وی چهارمین فرد دارای تابعیت آمریکاست که توسط مقامات پیونگ یانگ بازداشت می شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که «کیم هاک سونگ» که برای دانشگاه علم و تکنولوژی پیونگ یانگ کار می کند، روز شنبه دستگیر شد.

طبق گزارش رسانه های رسمی کره شمالی، «کیم سانگ دوک» سومین شهروند آمریکایی نیز که با دانشگاه فوق الذکر در ارتباط بود، اواخر ماه آوریل به ظن اقدامات خصمانه بازداشت شد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که در جریان این آخرین دستگیری قرار دارد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای که در یک رایانامه منتشر شد، بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد: «امنیت شهروندان آمریکا یکی از اصلی ترین اولویتهای وزارت امور خارجه است. وقتی گزارشی مبنی بر بازداشت یک شهروند آمریکایی در کره شمالی به دست ما می رسد، ما از طریق سفارت سوئد در پیونگ یانگ وارد عمل می شویم».

گفتنی است که گزارش این دستگیری در حالی منتشر شد که تنشها در شبه جزیره کره رو به فزونی است و مقامات پیونگ یانگ در واکنش به آنچه که تهدید بروز یک جنگ به تحریکِ آمریکا می دانند، در پی دستیابی به تسلیحات هسته ای هستند.

شایان ذکر است که دانشگاه علم و تکنولوژی پیونگ یانگ که از سوی مسیحیان پروتستانی پایه گذاری شده است، در سال ۲۰۱۰ گشایش یافت. دانشجویان این دانشگاه را عمدتاً فرزندان مقامات بلندپایه این کشور تشکیل می دهند.  

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.