رئیس کمیسیون اروپایی اجرای مجدد مجازات اعدام در ترکیه را برابر با شکست مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا دانست.

هشدار کمیسیون اروپا به ترکیه درباره اجرای مجدد مجازات اعدام

به گزارش «قدس آنلاین»،  "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در گفتگو با "راینیشن پست" آلمان اظهار داشت که اگر ترکیه مجازات اعدام را مجددا اجرا کند هیچ آینده ای برای این کشور در اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد که اجرای مجدد مجدد مجازات اعدام در ترکیه مساوی با شکست مذاکرات عضویت این کشور در این اتحادیه خواهد بود.

یونکر مجازات اعدام را قرمزترین خطوط قرمز لاحادیه اروپا ارزیابی کرده و اعلام کرد که اگر اجرای مجازات اعدام چیزی بیش از لفاظی باشد این مسئله آشکارا رد ترکیه در خانواده اروپایی خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه در طول دوران حکومت خود بر ترکیه و در سال ۲۰۰۴ مجازات اعدام را لغو کرد. آخرین اعدام در این کشور در سال ۱۹۸۴ انجام شد.

 اردوغان بعد از کودتای نظامی نافرجام سال گذشته چندین بار مسئله اجرای مجدد مجازات اعدام و برگزاری همه پرسی در این باره را مد نظر قرار داده است.

دولت آلمان نیز اخیرا اعلام کرده است که اجازه برگزاری همه پرسی اجرای مجازات اعدام در کشورش از طرف ترکیه را نخواهد داد.

یونکر در بخش دیگری از گفتگو با این روزنامه آلمانی همچنین یک مهلت قانونی برای ارائه حمایت های مالی به ترکیه را خواستار شده و گفت: این مضحک است که ما پول هایی را برای آموزش قضاتی ارائه دهیم که حالا در زندان به سر می برند.

به گزارش رسانه های ترکیه، از بعد از کودتای نظامی نافرجام در این کشور تا به حال بیش از ۴۲۰۰ قاضی و دادستان از کار برکنار شده اند.

بسیاری از سیاستمداران اروپایی به دلیل اقدامات سرکوبگرانه اردوغان خواستار توقف مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شده اند.

اردوغان نیز اخیرا اتحادیه اروپا را تهدید کرده است که اگر فصل جدیدی از مذاکرات در این باره را نگشاید از این اتحادیه خداحافظی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.