مرجع تقلید شیعیان با اشاره به انتخابات پیشرو خاطرنشان کرد: حضور حداکثری در انتخابات وظیفه همه مردم است و در درجه دوم تلاش در انتخاب فرد اصلح است و اصلح فردی است که روحیه جهادی داشته باشد و در مقام عمل استکبارستیز باشد.

اگر مجاهدت‌های مدافعان حرم نبود، امروز کاری در سوریه و عراق پیش نمی‌رفت/ حضور حداکثری در انتخابات وظیفه همه مردم

 به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و بسیجیان شهرستان طبس استان خراسان‌جنوبی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به ارزش شکرگزاری در دین اسلام اظهار داشت: آیات صریح الهی متذکر این مطلب شده است که اگر انسان شکرگزار باشد خیل نعمت‌ها به‌سوی وی روانه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۷۳ آیه از قرآن به‌صراحت از ما درباره شکرگزاری خواسته‌شده است، افزود: نعمت ولایت بزرگ‌ترین نعمت الهی است و بقیه نعمت‌ها هم در اثر همین نعمت به وجود آمده است.

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از روحیه اشرافی‌گری در بین مسئولان گفت: استبداد و اشرافی‌گری هیچ جایی در اسلام ندارد و این‌ها تحمیلاتی است که بر اسلام شده است که با انقلاب اسلامی بخش عظیمی از این انحرافات از بین رفت.

وی بابیان تأثیر عمیق انقلاب در اندیشه و افزایش عزت ملی تأکید کرد: تا قبل از انقلاب وابستگی و سرسپردگی در تمام بخش‌های کشور ریشه دوانده بود که با ندای آزادی‌بخش امام راحل عزت و استقلال به کشور  بازگشت.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره سفر آینده رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا گفت: ترامپ درصدد ملاقات با شاه سعودی و سران رژیم صهیونیستی است که باید بدانیم و توانایی تحلیل درباره چرایی این سفر و ملاقات‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به ارکان انقلاب اسلامی تأکید کرد: انقلاب دارای ۳ رکن اصلی است که رکن اول آن اسلام و تعلیمات دینی، رکن دوم مردمی‌بودن انقلاب بوده و رکن سوم و مهم انقلاب ولایت‌فقیه است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به مجاهدت‌های مدافعان حرم در عراق و سوریه ابراز کرد: اگر مجاهدت‌های مدافعان حرم نبود امروز کار در سوریه و عراق تا این اندازه پیشرفت نمی‌کرد و شاهد تحولات دیگری بودیم.

وی بابیان ثمرات انقلاب اسلامی تصریح کرد: حکومت اسلامی بزرگ‌ترین میوه و ثمر انقلاب است و ثمره دیگر ایجاد فرهنگ شهادت است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به انتخابات پیشرو خاطرنشان کرد: حضور حداکثری در انتخابات وظیفه همه مردم است و در درجه دوم تلاش در انتخاب فرد اصلح است و اصلح فردی است که روحیه جهادی داشته باشد و در مقام عمل  استکبارستیز  باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.