آزادشهر- جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان گفت: با توجه به لیست مفقودینی که توسط مراجع قضائی و فرمانداری آزادشهر جمع بندی شده، هنوز تعداد دیگری از معدنچیان در معدن محبوس شده اند.

تعدادی از معدنچیان هنوز در تونل معدن محبوس هستند

به گزارش قدس آنلاین، رضا مروتی در گفت و گو با خبرنگاران در محل حادثه معدن آزادشهر با اعلام این خبر افزود: این افراد از جمله پیمانکاران بخش خصوصی بودند که در معدن کار می کردند و از پرسنل اصلی این معدن نیستند.
وی بیان کرد: نیروهای متخصص معدنکار نیمه شب گذشته بعد از بازگشایی راه ارتباطی به تونل اول از طریق تونل دوم، به پشت ریزش سوم معدن دسترسی پیدا کردند و توانستند پیکر ۱۳ معدن کار را شناسایی کنند.
جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان افزود: این نیروها بعد از آن اقدام به بازگشایی دریچه ای برای خروج اجساد معدنکاران کردند و توانستند تا ساعت ۱۱ ظهر امروز تمامی ۱۳ پیکر معدنچیان جانباخته را از تونل معدن خارج و به مراجع قضائی دهند.
مروتی ادامه داد: در مجموع تا این لحظه با شمار ۲۲ پیکری که از قبل شناسایی شده بود، جمع معدنچیانی که در این معدن محبوس شده بودند به ۳۵ تن رسید.
جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر هم از تونل اول و هم از تونل دوم در حال انجام عملیات آواربرداری و جست و جو هستیم، گفت: هم اکنون عملیات کاهش گاز منواکسید کردن و گاز متان در انتهای تونل اول در حال انجام است که امیدواریم غلظت گاز به سطح مطلوب برسد تا بتوانیم عملیات را با سرعت بیشتری به پیش ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.