وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که احداث خط ریلی عتبات عالیات از همدان به غرب کشور در دست مطالعه و اجراست، گفت: راه‌آهن تهران-همدان که امروز افتتاح شد، ۲ ماه دیگر آماده تردد می‌شود.

 مسیر ریلی که رئیس جمهور افتتاح کرد تا دوماه آینده آماده تردد می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  عباس آخوندی در مراسم افتتاح راه‌آهن تهران-همدان با بیان این‌که ریل‌گذاری مسیر همدان- ملایر و همدان- سنندج به‌ زودی آغاز می‌شود، اظهار کرد: در دولت یازدهم برای ۱۲۵۰ کیلومتر خط دوم، سوم و چهارم ریل تحویل داده شد، اظهار کرد: امسال ۱۸۰۰ کیلومتر ریل به مردم ایران تحویل می‌دهیم.

وی با اعلام این‌که در دولت یازدهم ۹۰۰ کیلومتر خطوط دوم سوم و چهارم اضافه خواهد شد، افزود: علاوه بر این‌که ۱۲۰ واگن مسافری و ۲۰۰۰واگن باری جدید وارد سیستم حمل و نقل ریلی شد و برای خرید ۷۰۰۰ واگن باری قرارداد بسته‌ایم.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون ۶۳۴ لکوموتیو در ‌کشور وجود دارد، تصریح کرد: مسیر ریلی کرمانشاه - اسلام‌آباد که مدت‌ها تعطیل بود، فعال شده تا بتوانیم خط عتبات را فعال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که احداث خط عتبات عالیات  از همدان به غرب کشور در دست مطالعه واجراست، گفت: مسیر ریلی تهران-همدان که امروز تحویل راه‌آهن شد تا دوماه آینده آماده تردد می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.