۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
کد خبر: 527459

سرمربی پیشین تیم های پایه پرسپولیس با بیان اینکه می شد بیرانوند را با ۲۰ میلیون سرخپوش کرد، گفت: در فوتبال امروز به بازیکنان جوان اعتماد نمی شود.

بیرانوند با ۲۰ میلیون پرسپولیسی می‌شد!

به گزارش قدس آنلاین، جواد حسن زاده در گفتگو با مهر در رابطه با دلایل عدم پیشرف فوتبال ایران در بخش پایه گفت: بی اهمیتی باشگاه ها نسبت به تیم های پایه یکی از اصلی ترین دلایل این موضوع است. مدیریت ها به دلیل اینکه مقطعی است مسئولان فقط به فکر تیم بزرگسالان هستند و توجهی به پایه ها ندارند. باشگاه ها بازیکن آماده می‌خواهند.

وی افزود: حضور یک استعدادیاب و استعداد شناس در باشگاه ها واجب است. باید یک نفر در باشگاه باشد و تشخیص بدهد که یک بازیکن می تواند برای باشگاه مفید باشد یا خیر؟ زیرا د رهر سال تنها تعداد محدودی از بازیکنان می توانند به رده سنی بالاتر بروند.

سرمربی پیشین تیم های پایه پرسپولیس اضافه کرد: در حال حاضر به جوان ها اعتماد نمی شود. در زمان قدیم خود من در ۱۸ سالگی جلوی چشم ۱۰۰ هزار نفر ۹۰ دقیقه مقابل پرسپولیس بازی کردم اما امروز یک مربی ۵ دقیقه به بازی می دهد همه تعریف می کنند. باید به جوان ها اعتماد کرد.

وی اضافه کرد: تعامل بین تیم های بزرگسالان و تیم های پایه خیلی کمرنگ شده است در پرسپولیس هم آخرین بازیکنانی که از تیم پایه به تیم اصلی رسیدند شاگردان من بودند. به این بازیکنان بهای لازم داده نشد و به تیم های دیگر رفتند.

حسن زاده اضافه کرد: سرمایه گذاری روی بازیکن به خوبی صورت نمی گیرد و برنامه ای برای پایه ها مدون نمی شود. زمانی که من در پرسپولیس بودم پیشنهاد دادم که بیرانوند را به پرسپولیس بیاورند در آن زمان می شد این بازیکن را با بیست میلیون به خدمت گرفت اما مسئولان با این طرح مخالفت کردند. الان یک میلیارد به این بازیکن می دهند تازه بازیکن ناز هم می کند. چند بازیکن دیگر هم اینگونه بودند.

وی با اشاره به این موضوع که باید کار اصولی در بخش استعدادیابی صورت بگیرد، تصریح کرد: باید از افراد متخصص در بخش پایه استفاده شود زمانی ما در رده های ملی ۲۰ بازیکن را استعدادیابی کردیم که از آنها ۱۸ بازیکن توانستند به سطح اول فوتبال بیایند و چند تن از آنها نیز لژیونر شدند.

مربی پیشین تیم های ملی در رده پایه تصریح کرد: از طرفی مشکل خدمت سربازی هم برای باشگاه ها وجود دارد چرا که باشگاه روی یک بازیکن سرمایه گزاری میکند و تا وقت استفاده از آن می رسد بازیکن باید راهی خدمت سربازی شود.

وی  در خصوص فساد هایی که در رده های پایه شکل می‌گیرد، گفت: باشگاه می آید و با یک مربی ۲۰ میلیون قرارداد می بند که اگر باشگاه خیلی از آنرا بدهد۵۰% را پرداخت می کند. از طرفی پول ایاب و ذهاب و بنزین مربی برای حضور در تمرین در نمی آید و آیا عقلانی است که یک مربی با این قیمت کار کند؟ با این وجود می آیند و از والدین بازیکنان پول می‌گیرند و در این میان استعداد هایی هم می سوزند.

حسن زاده اضافه کرد: بازیکنی که زحمت نکشد نمی تواند در فوتبال حقش را بگیرد و باید بازیکن برای آنچه می خواهد تلاش کند. محمد پروین فرزند علی پروین از نظر استعدادی شاید از پدرش هم بهتر بود اما به خاطر اینکه سختی نکشیده بود نتوانست در فوتبال به حقش برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.