اخیرا مراسمی در چین با حضور خانواده داماد ترامپ برگزار شد که هدف از آن جذب سرمایه ثروتمندان چینی در پروژه ساختمانی تجاری کوشنر در ازای ارائه ویزای ورود به آمریکا بوده است.

داماد ترامپ به‌دنبال فروش ویزای آمریکا به سرمایه داران چین

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه شبکه تلویزیونی «سی ان ان» در خبری نوشت که خانواده کوشنر داماد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امیدوارند که بتوانند تجار ثروتمند چینی را در ازای دادن وعده دریافت ویزای آمریکا، به سرمایه گذاری در آمریکا ترغیب کنند.

بر اساس این خبر، «نیکول کوشنر مایر» خواهر «جرد کوشنر»، مشاور کاخ سفید، ضمن سخنرانی اخیر خود در مراسمی در پکن، به بازاریابی برای املاک متعلق به خانواده کوشنر در نیوجرسی پرداخت و گفت سرمایه گذاران چینی می توانند در ازای سرمایه گذاری در توسعه این املاک، ویزای موسوم به «ای بی ۵» دریافت کنند.

ویزای ای بی ۵ به مهاجران این امکان را می دهد تا در صورتی که بیش از ۵۰۰ هزار دلار در پروژه ای با هدف اشتغال زایی در آمریکا سرمایه گذاری کنند، گرین کارت (کارت اقامت دائم در آمریکا) دریافت کنند.

مراسم اخیر در هتل «ریتز کارلتون» چین با سخنرانی خواهر کوشنر در حالی صورت گرفت که تبلیغی در این مراسم پخش شد که محور آن این بود: «۵۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری کنید و به آمریکا مهاجرت کنید».

سی ان ان در ادامه این خبر نوشته است نیکول کوشنر مایر در ادامه سخنرانی اخیر خود در چین سرمایه گذاران بالقوه این کشور در آمریکا را ترغیب کرده است که سریع تر وارد عمل شوند زیرا ممکن است در پی اعمال تغییرات احتمالی در اجرای برنامه ویزای ای بی ۵، مبلغ ۵۰۰ هزار دلاری که حداقل مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در آمریکا است افزایش یابد.

قابل ذکر است که قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواهان کنگره آمریکا از اجرای برنامه ویزای ای بی ۵ انتفاد و تاکید کرده اند که اجرای این برنامه به معنای فروش تابعیت آمریکایی به خارجی هایی با درآمد بالاست.

بر اساس این خبر، هدف رویداد اخیر برگزار شده در چین جذب سرمایه گذاران برای اجرای پروژه موسوم به « ۱ Journal Square»، پروژه تجاری مسکونی ۹۷۶.۴ میلیون دلاری در نیوجرسی، بوده است که بر اساس اعلام شرکت املاک مستغلات خانواده  کوشنر، حدود ۱۵ درصد از بودجه لازم برای اجرای این پروژه از طریق اجرای برنامه ویزای ای بی ۵ تامین خواهد شد.

جارد کوشنر داماد ترامپ از زمانی که نقشی کلیدی در کاخ سفید عهده دار شده است، از فعالیت در این شرکت دوری کرده است.

مراسم اخیر در پکن توسط سازمان مهاجرتی چین موسوم به « Qiaowai» سازماندهی شد و شرکت در آن برای عموم آزاد بود اما خبرنگارانی از روزنامه واشنگتن پست و نیویورک تایمز در این مراسم حضور داشتند که از آنها خواسته شد مراسم را ترک کنند.

شرکت های کوشنر از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.