تبریز- اولین نشست ستاد ملی سیاست‌گذاری «تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ۲۰۱۸» در سالن فجر سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد.

ظرفیت‌های گردشگری ایران را با «تبریز ۲۰۱۸» بهتر می توانیم به جهان اسلام و دنیا معرفی کنیم

به گزارش قدس آنلاین، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این جلسه، ضمن اشاره به سفر پیش روی آخر هفته‌اش به آذربایجان‌شرقی، گفت: پنجشنبه در تبریز جلسه‌ای برای تشکیل ستاد استانی با موضوع ”تبریز ۲۰۱۸“ خواهیم داشت.

او با اشاره به انتظاراتی که از ستاد ملی «تبریز ۲۰۱۸» مطرح می‌شود گفت: در مصوبه هیئت‌دولت به وظایف این ستاد اشاره شده است. اولین مورد نیز به سیاست‌گذاری کلیت برنامه برمی‌گردد، چراکه برنامه‌های این رویداد در سال ۲۰۱۸ از ابتدا مشخص باشند و بنا به این برنامه‌ها زیربناهای موردنیاز آماده شوند و هماهنگی بین‌دستگاهی صورت بگیرد تا بتوانیم این برنامه‌ها را به‌صورت منسجم و یکپارچه به‌اجرا درآوریم.

معاون رئیس‌جمهوری دلیل حضور دستگاه‌های مختلف در ستاد ملی و ستاد استانی را کمک گرفتن از تجمیع برنامه پیشنهادی همه دستگاه‌ها برای به‌ثمر نشستن این رویداد فرهنگی عنوان کرد و گفت: «این برنامه‌ها مربوط به استان یا دستگاه خاصی نیست، بلکه مربوط به کل کشور است تا بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری ایران را به جهان اسلام و دنیا معرفی کنیم. اگرچه این رویداد به‌نام ”تبریز ۲۰۱۸“ رقم خورده، اعتباری برای گردشگری ایران است و هر اندازه که برنامه‌های مربوط به این رویداد با قدرت و کیفیت بهتری اجرا شود، می‌توانیم ظرفیت‌های گردشگری ایران را بهتر به جهان اسلام و دنیا معرفی کنیم. باید بتوانیم در اجلاس‌های آینده از این ظرفیت‌ها برای سایر شهرهای کشور هم بهره بگیریم.

او با اشاره به اینکه هر چه این رویدادها بهتر برگزار شود افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد بحث تعامل بین سمن‌ها و بخش خصوصی با بخش دولتی است و اینکه چگونه باید برای استفاده از سمن‌ها و تشکل‌ها و مشارکت دادن آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری چگونگی کیفیت فعالیت‌ها، پیش‌بینی اعتبارات و جز آن را از دیگر اهداف این جلسه برشمرد و گفت: به دستگاه‌ها در سطح استان آذربایجان‌شرقی این فرصت داده شده که از ۱۰درصد جابه‌جایی اعتبارات برای پیش‌برد برنامه‌های مرتبط با رویداد ”تبریز ۲۰۱۸“ استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ها با برش شهرستانی و زمانی ارائه شوند و در این برش‌ها اقدامات و آماده‌سازیی‌هایی که موردنیاز است مشخص باشند؛ همچنین باید روشن شود که چه برنامه‌هایی قرار است اجرا شوند. این برنامه‌ها باید کل سال ۲۰۱۸ را پوشش دهند. اشکالی که در برنامه ”مشهد ۲۰۱۷“ وجود داشت این بود که در چند رویداد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی خلاصه شد، درحالی‌که سایر کشور برای روزبه‌روز چنین رویدادهایی برنامه دارند تا بتوانند از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنند. همچنین باید با بررسی برنامه‌ها و اقدامات سایر کشورها که چنین پایتخت‌هایی دارند بتوانیم از تمام امکانات ظرفیت‌های ”تبریز ۲۰۱۸“ استفاده کنیم تا یک گام جلوتر از آن‌ها حرکت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.