اهواز -اداره آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد:به دلیل انتشار بیش از حدمجاز ریزگردها، تمامی مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان شهرستان در نوبت صبح و بعد از ظهر سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه تعطیل است.

تعطیلی مدارس بندر ماهشهر/ریزگرد ها بیش از ۵ برابر از حد مجاز رسیدند

به گزارش قدس آنلاین انتشار ریزگردها بیش از حد مجاز نفس بسیاری از مردم خوزستان را گرفت و موجب اختلال در ترد و زندگی روزمره شهروندان جنوب خوزستان شد. 

بر اساس اطلاعیه فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر، انتشار بیش از حد مجاز ریزگردها، تعطیلی دستگاه های اجرایی شهرستان را نیز به همراه داشت. 

ریز گرد ها همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر و دانشگاه علمی کاربردی این شهر را نیز روز سه شنبه به تعطیلی کشاندند.

همچنین بر اساس اطلاعیه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، میزان ریزگردها در هوای بندر ماهشهر در ساعت ۹ صبح سه شنبه از سه هزار میکروگرم بر متر مکعب نیز فراتر رفت.

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان نیز میزان گرد و غبار در ساعت ۸ صبح روز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت ماه را  ۸۰۳ میکروگرم بر متر مکعب و معادل ۵ برابر حد مجاز اعلام کرد.

در این اطلاعیه از شهروندان به‌ویژه کودکان، بیماران قلبی، ریوی و گوارشی خواسته شده، به دلیل آلودگی هوای شهرهای آبادان و خرمشهر ناشی از پراکنده شدن ذرات گرد و خاک معلق در هوا، از تردد غیر ضروری پرهیز کنند. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.