شهربابک - رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک توصیه هایی را برای پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو عنوان کرد.

مصرف فرآورده های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی ایمن تر است

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدی با بیان اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که بین دام و انسان مشترک است، گفت: این بیماری در دام علامت مختصری جز تب نداشته اما در انسان منجر به مرگ می شود.

وی ادامه داد: گزش کنه شایعترین راه انتقال این بیماری از دامی به دام دیگر است که در فصل تابستان شیوع بیشتری پیدا می کند.

اسدی افزود: اگر دامی مبتلا به این بیماری باشد و کشتار شود، خون و آلایشات این دام دارای مقدار زیادی ویروس کشنده بیماری کریمه کنگو است که از طریق هر گونه زخم، خراش و یا تماس با مخاطات بدن قادر به نفوذ به درون بدن انسان است.

وی با تاکید بر مزیت های مصرف فرآورده های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی تصریح کرد: از آنجا که در کشتارگاه ها نظارت های بهداشتی از طریق کارشناسان دامپزشکی بر روی دام ها و روند کشتار اعمال می شود و لاشه ها از نظر وضع سلامت و علائم انواع بیماری های دام مورد بررسی قرار می گیرند مصرف چنین فرآورده هایی برای مصرف کننده بسیار ایمن تر است.

وی یادآور شد: از آن جا که بیماری کریمه کنگو علائم ظاهری مشخصی در دام ندارد به شهروندان توصیه می شود به منظور اطمینان از سلامت گوشت و پیشگیری از ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو قبل از مصرف، آن را به مدت 24 ساعت در یخچال و در دمای صفر تا درجه درجه سانتیگراد قرار داده و هنگام قطعه بندی گوشت استفاده از دستکش را فراموش نکنند.

اسدی به دامداران توصیه کرد با توجه به گرم شدن هوا و فصل گرما حتماً دام های خود را سمپاشی کنند تا کنه ای که ناقل بیماری تب کریمه کنگو است از بین برود و به هیچ عنوان کنه را با دست از بدن دام جدا نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.