تهران- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: ۳ گروه موسیقی از کشورهای آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان در اختتامیه جشنواره آواها و نواهای رضوی حضور یافته و اجرای اثر می کنند و این اقدام وحدت را در باب موسیقی با مسلمانان دیگر کشورها ایجاد می‌کند.

۳ گروه موسیقی بین المللی در جشنواره آواهای رضوی اجرای اثر می کنند

به گزارش قدس آنلاین، برزین ضرغامی درباره روند برگزاری این جشنواره به ویژگی‌های این دوره از جشنواره سراسر آواها و نواهای رضوی اشاره و تصریح کرد: از ویژگی‌های این جشنواره این است که ما امسال سعی کردیم یک رویکرد بین‌المللی به جشنواره اضافه کنیم و گروهایی از کشورهای مختلف به ایران دعوت کردیم.

وی در خصوص اسامی گروه‌های بخش بین‌الملل اعلام کرد: «تابش» از شهر هرات و کشور افغانستان، «عاشیق حسن» از جمهوری آذربایجان و «عمر تیموراف» از کشور جمهوری تاجیکستان در این جشنواره حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: دریافت آثار هنرمندان برای شرکت در بخش رقابتی دومین دوره جشنواره آواها و نواهای رضوی تا ۲۵ تیرماه سال جاری از طریق دفتر دبیرخانه ادامه دارد.

ضرغامی درباره حضور استادان موسیقی و تجلیل از آن‌ها در دوره دوم جشنواره آواها و نواهای رضوی اشاره کرد: آواها و نواهای بومیِ مناطق مختلف ایران و مرور آثار تولید شده از جمله بخش‌های غیررقابتی جشنواره امسال است که پس از تأیید هیئت انتخاب، از اساتید و گروه‌های برتر و برگزیدهٔ موسیقی نواحی ایران جهت اجرای برنامه در طول ایام جشنواره با محوریت موضوعی امام رضا(ع) دعوت به عمل می‌آید. همچنین حداقل از سه نفر از اساتید برجسته موسیقی در این حوزه تجلیل خواهد شد که اسامی آن‌ها به‌زودی اعلام می‌شود.

وی درباره بخش ویژه این جشنواره گفت: در بخش ویژه به تولید آثاری پرداخته می‌شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های رضوی، اهل بیت(ع) و قرآن کریم باشد. برای تولید اثر در زمینه کرامت انسانی ضرورت دارد صاحب اثر مستند حدیثی یا روایی یا قرآنی آموزه مورد نظر را ذکر کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.