رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: با پذیرش سند 2030 یونسکو، اقدامات تربیتی جمهوری اسلامی دیگر نه بر اساس احکام شرعی اسلام بلکه بر اساس اهداف مورد نظر سردمداران جهانی قرار خواهد گرفت.

نهادهای علمی کشور اهداف سند 2030 را بررسی نکردند

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین» حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا زیبایی‌نژاد رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده در واکنش به رونمایی از سند 2030 یونسکو در ایران و سخنان مقام معظم رهبری در این باره گفت: اهداف سند 2030 هنوز به صورت علمی و جدی مورد بررسی نهادهای مربوطه قرار نگرفته است. 

وی با بیان اینکه متاسفانه پشت صحنه  این اسناد بین‌المللی به خوبی درک نشده است، گفت: کارشناسان تا به حال تنها به معایب ظاهری موجود این سند مثل موضوع  آزادی جنسی پرداخته اند در حالی که بحران این اسناد بین‌المللی فراتر از این مسائل جزئی است.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده با تأکید بر اینکه سردمداران جهانی در تلاش هستند برای جامعه جهانی یک نظام تربیتی هماهنگ و بر اساس اشتراکات مورد نظر خودشان طراحی کنند تا به اهداف مورد نظرشان برسند، گفت: این اشتراکات در کشور ما به معنای استحاله ارزش‌هایی مانند خدا، دین و معنویت به معنایی است که در اعتقادات ما وجود دارد.

وی با اشاره به تعاریف سلامت و سلامت جنسی موجود در سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: این سازمان به صورت آهسته و پیوسته اهداف مورد نظر خود را در میان جوامع جا می‌اندازد.

زیبایی نژاد از حضور فعال یک انجمن در زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی در ایران خبر داد و گفت: یک انجمن در زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر  فعال است که اهدافی فجیع‌تر از سند 2030 یونسکو را دنبال می‌کند، جالب است که ایران 15 سال عضو این انجمن شده و 16 شاخص جنسیتی مورد نظر آن که آزادی جنسی  هم از جمله این شاخص های آن در نظر گرفته شده در حال پیگیری است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعریف سلامت جنسی از سوی فرهنگستان علوم پزشکی دنبال می‌شود و پزشکانی که دغدغه سلامت کشور را دارند تحت تأثیر  اهداف این انجمن وابسته به سازمان بهداشت جهانی  هستند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مورد نظر غرب بر مبنای فردگرایی و آزادی‌های فردی بنیان شده است، گفت: آزادی تنها ارزش مطلق مورد نظر غرب بوده و این امر مخالف نظر اسلا م است که بر اصل خویشتن‌داری تأکید می‌کند.

زیبایی‌نژاد ادامه داد: وقتی پای آزادی وسط می‌آید شما نمی‌توانید کسی را محدود کنید و بگویید از خواسته‌های جنسی خود صرفنظر کند بنابراین با پذیرش سند 2030 اقدامات جمهوری اسلامی دیگر نه بر اساس احکام شرعی بلکه بر اساس اهداف مورد نظر غربی ها قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: ما باید تعاریف پایه‌ای موجود در این سند را به درستی شناخته و تبیین کنیم چرا که این تعاریف پارادایمیک است.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده با تشریح این مسئله که برابری جنسیتی و برابری جنسی دو مفهوم متفاوت است، گفت: برابری جنسیتی در اصل بر محتوای آموزش، روش‌ها، اهداف و استانداردهای آموزشی تأکید دارد و هیچ تمایز جنسیتی میان زن و مرد قائل نمی‌شود که این امر هم با اصول دینی و تربیتی ما ناسازگار است.

زیبایی‌نژاد آموزش جنسی مطرح شده در این سند را نه به معنای تربیت جنسی بلکه به معنای آموزش مسائل جنسی دانست و گفت: در حالیکه تربیت جنسی از دیدگاه دینی ما بر خویشتن‌داری تأکید دارد، در سند 2030 موضوع آزادی جنسی مطرح می‌شود. 

وی ادامه داد: بر اساس اصول اسلامی دختر برای ایفای نقش های زنانه و پسر برای ایفای نقش های مردانه تربیت می شود. هر چند در حال حاضر نظام تربیتی ما بر روی موضوع و جنسیت تمرکزی ندارد اما ملحق شدن به سند 2030 به این معناست که اهداف جنسیتی متساوی بوده و یک ارزش تلقی می‌شود در نتیجه ما اختیار تربیتی کشور خود را از دست می‌دهیم.

این کارشناس حوزه زن و خانواده با بیان اینکه سند 2030 بر پایه  نظام تربیتی جهانی طراحی شده و مفهوم جنسیت را کلیشه دانسته است،‌ اظهار داشت: بر این اساس ارزش‌های زنانه و مردانه نادیده گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی دولتی حال حاضر حاکم بر جهان  نخستین بار از سوی افلاطون مطرح شده است گفت:‌ نظر افلاطون بر این بود که نظام تربیتی خانواده باید نابود شده و دولت تربیت فرد را مدیریت کند.

وی افزود: هر چند امروز بحث نابودی خانواده به صورت آشکار از سوی نظام‌های فکری غربی مطرح نمی‌شود اما مبنای عملکرد آنان بر اساس  نگاه افلاطونی و ارج نهادن و  واگذاری اختیارات به دولت و نظام های مود تایید بین المللی شان بوده  است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.