رشت- پنج جایگاه C.N.G (گاز طبیعی فشرده ) در شهرستانهای رودسر ، لنگرود و شهرهای خمام، کوچصفهان و جیرده استان گیلان در دست ساخت است .

پنج جایگاه C.N.G در گیلان ساخته می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شرکت پخش و فرآورده های نفتی گیلان ، علی اصغر عباسی ، مدیر منطقه گیلان ، ضمن اعلام مطلب فوق افزود : استان گیلان در حال حاضر ۹۹ باب جایگاه CNG فعال دارد که با افتتاح پنج باب جایگاه شمار آنها به یکصد و چهار باب خواهد رسید .

مدیر منطقه گیلان همچنین از وضعیت مطلوب پیشرفت فیزیکی جایگاههای CNG در دست احداث استان خبر داد و گفت : جایگاههای C.N.G خمام و لنگرود ۹۵ درصد ، جایگاه رودسر ۸۰ درصد و جایگاه  کوچصفهان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که پس از اتمام عملیات در نوبت راه اندازی قرار خواهند گرفت .

وی نسبت مصرف سوخت C.N.G به ازای هر هزار خودرو را ۱۰۰۰ متر مکعب عنوان کرد و گفت : براساس استانداردهای تعریف شده هر جایگاه با ظرفیت کمپرسور ۱۰۰۰ متر مکعب امکان سوخترسانی به ۱۰۰۰ خودرو را دارد ؛ در استان گیلان طبق آخرین آمارها تعداد خودروهای C.N.G سوز ۹۷ هزار دستگاه و مجموع ظرفیت سوخترسانی جایگاهها ۱۱۴ هزار متر مکعب است که این رقم نشان از سبقت عرضه به نسبت تقاضای C.N.G را دارد و بالاتر از استاندارد است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان همچنین به نسبت پراکندگی این تعداد جایگاه در سطح استان اشاره کرد و گفت: علیرغم تناسب کمی جایگاههای C.N.G به نسبت خودورهای دوگانه سوز در برخی مناطق پراکندگی جایگاهها در سطح استان مطلوب نبوده و تمرکز بیشتر جایگاهها در مراکز شهرستانها است که رفع این مساله نیز در دستور کار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور و کارگروه تامین C.N.G استان قرار دارد.

عضو اصلی کارگروه C.N.G استان افزود : افزایش ظرفیت جایگاههای موجود پرتردد و صدور مجوز ساخت جایگاه در مناطق فاقد C.N.G از جمله این اقدامات برای توسعه مطلوب سوخت پاک در استان است.

در همین راستا از ابتدای سال ۹۶ تاکنون دو مورد افزایش ظرفیت تجهیزات C.N.G در جایگاههای فعال شهرهای خمام و تالش -که در مسیرهای ترانزیتی استان واقع شده اند - و یک مورد تخصیص مجوز سوخت در مسیر جاده  جیرده – رشت صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.