اشرف غنی طی اظهاراتی در کنفرانس مبارزه با فساد، وزارت کشور افغانستان را مرکز فساد در این کشور دانست.

«اشرف غنی» وزارت کشور افغانستان را مرکز فساد خواند

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خامه پرس، «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان طی اظهاراتی در سومین کنفرانس سالانه  اتحادیه اروپا برای مبارزه با فساد گفت که تا به حال میلیون‌ها دلار به صورت غیر شفاف در افغانستان به مصرف رسیده و اصلاحات باید به صورت اساسی در این کشور صورت بگیرد.

 وی در ادامه گفت که وزارت کشور افغانستان مرکز فساد در این کشور است و این در حالی است که سایر نهادها از جمله وزارت دفاع افغانستان به درستی دست به اصلاحات زده اند.

غنی همچنین تاکید کرد که در دوسال گذشته مکانیسم درستی برای اصلاحات در این کشور وجود نداشت و با تغییرات در نهادهای دولتی افغانستان و روی‌کار آمدن نسل جدید، تلاش‌ها برای مبارزه با فساد با جدیت جریان دارد.

رئیس جمهوری افغانستان همچنین گفت که من و «عبدالله عبدالله» رئیس  اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان تعهد سیاسی قوی برای مبارزه با فساد و آوردن اصلاحات داریم و متعهد هستیم تا این اصلاحات را به همه نهادها گسترش دهیم.

«فرانز مایکل میلبن» نماینده ویژه اتحادیه اروپا نیز در این کنفرانس گفت که با توجه به تلاش دولت افغانستان در امر مبارزه با فساد، وضعیت کنونی افغانستان همچنان رو به وخامت است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.