۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 527816

انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری تا به اینجا برای شیخ حسن روحانی طعم گسی دارد، طعمی که او به خاطر عملکرد چهار ساله اش و انتقاد رقبای قدرتمندش از همان مناظره اول شروع شد.

طعم گس انتخابات دوازدهم برای روحانی

 به گزارش «قدس آنلاین»،  انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری تا به اینجا برای شیخ حسن روحانی طعم گسی دارد، طعمی که او به خاطر  عملکرد چهار ساله اش و انتقاد رقبای قدرتمندش از همان مناظره اول شروع شد، همین موضوع باعث شد تا او در سفری که به همدان داشت سخنانی را عنوان کند که نشان می دهد وی از اینکه اولین رییس جمهور یک دوره ای ایران شود احساس خطر کرده  است.

روحانی در گردهمایی انتخاباتی خود در همدان اظهار داشت: "  اینها در جلسه ای تصمیم گرفته بودند در خیابان دیوار بکشند/ اینها می خواستند خیابان ها را زنانه مردانه کنند همانطور که در محل کارشان بخشنامه زنانه مردانه کردن ابلاغ کردند. "

این سخنان نشان می دهد استراتژی مظلوم نمایی دولت یازدهم تغییر کرده و حمله به منتقدان دوباره در دستور کار این نامزد انتخابات قرار گرفته است، سخنانی که گویای این مطلب است که وی به دنبال دو قطبی سازی کاذب در انتخابات است و می خواهد وانمود کند اگر او نباشد کشور به سمت تند روی و افراط گرایی و حتی جنگ می رود.

دروغ بستن به اردوگاه رقیب در حالی از سوی روحانی مطرح شد که وی ادعای اخلاق مداری و تشکیل دولت راستگویان را داده  بود.

موضوع دیوارکشی برای چه مقطع تاریخی است که امروز روحانی به آن استناد می کند؟ به گفته فاطمه طباطبایی همسر مرحوم  حاج احمد خمینی درباره دیوارکشی در دانشگاه می گوید: انجمن اسلامی های دانشجویان به عنوان نماد و پایگاه این تحول خواهی مطرح بود و منشا بسیاری از این حرکت های انقلابی نظیر خود انقلاب فرهنگی و تسخیر سفارت آمریکا که با محوریت دانشجویان  عضو انجمن های اسلامی صورت گرفته بود. در یکی از حرکت های ابتکاری که بی شک، به زعم مبتکرین آن طرحی انقلابی و اسلامی نیز تلقی می شد اعضای انجمن اسلامی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران یکی از کلاس های گروه فلسفه این دانشکده را به  صورت آزمایشی برای طرح جداسازی دانشجویان دختر و پسر انتخاب می کنند و با تیغه ای چوبی میان کلاس را دیوار می کشند.

سرکار خانم فاطمه طباطبایی همسر حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی که در این برهه دانشجوی دوره لیسانس رشته فلسفه دانشگاه تهران بوده است پس از حضور در کلاس و مشاهده مشکلات این شیوه و بازخورد آن میان دانشجویان موضوع را برای  حضرت امام(س) گزارش می کنند. این گزارش با واکنش تند امام مواجه می شود و ایشان با تأکید از حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی فرزند گرانقدرشان می خواهند که شبانه دیوار میان کلاس برداشته شود تا فردا که دانشجویان به دانشگاه می آیند دیوار وجود نداشته باشد. حاج احمدآقای خمینی نیز در تماس هایی با رئیس دانشکده حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی شیخ الاسلامی تا جمع آوری این دیوار مسئله را پیگیری می کنند. بنا بر گزارش افراد درگیر در این مسئله، حضرت امام(س) این شیوه را بدعت و خلاف موازین اسلامی و موجب زیان تشخیص داده بودند. ""

کسانی که در آن سالها در انجمن اسلامی و دفتر تحکیم وحدت بودند در واقع چپ های سیاسی مانند محمدرضا خاتمی و سعید حجاریان بودند که امروز در جریان اصلاح طلب حضور دارند و از آقای روحانی حمایت می کنند.  

چگونه آقای روحانی رقیب خود را متهم به دیوار کشی می کند وقتی دوستان او سابقه دیوارکشی در کشور را دارند؟

روحانی به جای اینکه این روزها کارنامه عملکرد ۴ ساله خود را برای مردم بگوید و پاسخ انتقادات منتثدان به ویژه در مسائل اقتصادی را بگوید، سیاست حمله به جای دفاع را در دستور کار قرار داده و سعی به فرار رو به جلو دارد.

وی در انتخابات سال ۹۲ نیز همین حربه را در مقابل رقیب خود پیاده کرد و موضوع گازانبری برخورد کردن را به قالیباف نسبت داد تا بتواند رای مردم را بگیرد و این در حالی است که خود روحانی در سال ۷۸ و در حادثه کوی دانشگاه در سخنرانی عنوان کرد" در کدام کشور جهان، حرکت‌های آشوب‌طلبانه این چنین تحمل می‌شود؟ این ها خیلی پست ‌تر و حقیرتر از آن هستند که بخواهیم نسبت به آنها تعبیر حرکت براندازی را مطرح کنیم. در کجای دنیا و در کدام کشور و توسط کدام دولت، آشوب، تخریب و بر هم زدن نظم جامعه، تحمل می‌شود. مگر دولت مقتدر جمهوری اسلامی ایران مسئولین امنیتی نظام، این گونه حوادث را تحمل  خواهند کرد. این صبر و متانت، در یکی دو روزه برای این بود که ماهیت این چند صد نفر اوباش به خوبی برای مردم ما روشن می‌شود و همه به خوبی بدانند اینها چه کسانی هستند و دارای چه ماهیتی هستند. "

به نظر می رسد روحانی به جای اینکه به دنبال ایجاد دو قطبی کاذب افراط و اعتدال باشد سعی کند گزارشی دقیق از عملکرد خود را ارائه دهد تا تفاوت کار آمدی و ناکارآمدی مشخص شود.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.