وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به الزامات برنامه ششم توسعه گفت: ایجاد سالانه ۹۵۰ هزار شغل الزام برنامه ششم و قابل تحقق است.

ایجاد سالانه ۹۵۰ هزار شغل الزام برنامه ششم و قابل تحقق است/ چاره‌ای جز رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی نداریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علی طیب نیا غروب سه‌شنبه در نشست با نخبگان استان سمنان به میزبانی سالن شهید مطهری عملکرد استان در حوزه اقتصاد مقاومتی را مطلوب و قابل‌قبول خواند و ابراز داشت: باید با انتخاب درست و آگاهانه به سمت مسیر صحیح حرکت کنیم که باید گفت گسترش سرمایه‌گذاری، رقابت‌پذیری، خلاقیت، بهره‌وری، حضور در بازارهای جهانی، افزایش اشتغال و تولید ازجمله شاخص‌های آینده است که باید محور برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس، استوار شود و اگر از این جاده منحرف شویم دوباره به بحران و بی‌ثباتی بازخواهیم گشت.

وی افزود: تورم بالای۴۰درصد باعث کاهش خرید مردم شده بود و افزایش ۴۰۰درصدی نرخ ارز بی‌ثباتی اقتصادی را به وجود آورد که همین امر بی‌اعتمادی سرمایه‌گذار و به‌تبع آن کاهش اشتغال را به دنبال داشت که باید تلاش می شد تا از این شرایط خارج و به حالت ثبات اقتصادی دست پیدا کنیم.

وزیر اقتصاد بابیان اینکه در شرایطی که قیمت نفت کاهش و دچار رکود و تورم بودیم توانستیم اقتصاد را به آرامش و ثبات برسانیم، ابراز داشت: در شرایطی که هنوز تحریم‌ها ادامه داشت، ثبات در بازار ارز ایجاد شد، تورم از۴۰درصد به ۱۵درصد کاهش یافت و رشد سه درصدی حاصل شد که باید گفت این موفقیت صرفاً به خاطر صبوری و همکاری مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به وجود آمد.

طیب نیا ادامه داد: سیاست اقتصادی بر این اساس بود که با کنترل تورم از رکود خارج و ثبات اقتصادی را ایجاد کنیم که باید گفت هر چه اعتماد سرمایه گذار افزایش پیدا کند فضای کسب و کار بهبود خواهد یافت در شرایطی که بیکاری و تورم از ۴۵ درصد به ۲۱ درصد نزول پیدا کرد باید به دنبال مثبت کردن تراز تجاری کشور باشیم.

وی افزود: بی شک با وابستگی به درآمدهای نفتی نمی توان پایه های اقتصاد کشور را به درستی بنا کرد و باید صادرات غیرنفتی بر واردات پیشی گیرد و زمانی که توانستیم به این مهم دست یابیم می توان گفت که توانسته ایم اقتصاد مقاومتی را به صورت کامل تحقق بخشیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه انقلابی کسی نیست که وعده صدقه و یارانه بیشتر داده و هیاهو می کند، ابراز داشت: انقلابی فردی است که با تولید مولد در کشور و افزایش صادرات در راستای  وابستگی کشور از نفت تلاش می کند و باعث تقویت اقتصاد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.