رشت- استاندار گیلان دردیدار با سفیر ایران در اوکراین گفت: زمینه های بسیاری برای گسترش روابط بندری و ریلی بین گیلان و اوکراین وجود دارد.

گسترش روابط بندری و ریلی بین ایران و اوکراین/ گیلان و اودسا خواهر خوانده می شوند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار که در محل استانداری برگزار شد با اشاره به توفیقات دولت در بهبود روابط خارجی اظهار داشت: بسیار خرسندیم که در دولت یازدهم شرایط لازم در جهت توسعه روابط با دیگر کشورها فراهم شد.

وی با استقبال از گسترش روابط دریایی، بنادر و ریلی با کشور اوکراین اظهار داشت : با جدیت و اهتمامی که از سفیر ایران در اوکراین سراغ داریم انشاء ا... شاهد فعالیت‌های اثربخش در توسعه روابط در این بخش ها خواهیم بود.

دکتر نجفی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت منطقه آزاد انزلی در توسعه روابط دو کشور تأکید کرد و افزود : در منطقه آزاد انزلی امکانات و علاقمندی برای  برگزاری نمایشگاههای تخصصی وجود دارد .

دکتر نجفی بر ضرورت بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه تجاری دو کشور تأکید کرد و افزود : باید در جهت فعالتر نمودن  هر چه بیشتر بخش خصوصی تلاش کنیم.

وی به اهتمام جدی و همراهی اتاق بازرگانی در توسعه مناسبات تجاری اشاره کرد و افزود : باید انگیزه و اشتیاق لازم را در جهت سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به دستاوردهای دولت یازدهم و توفیقات بخش دیپلماسی کشور اشاره کرد و افزود : نمی‌توان از دستاوردهای دولت یازدهم سخن گفت بدون آنکه از موفقیت‌های دیپلماسی کشور یادی نکنیم .

استاندار گیلان ارتباط با بخش خصوصی، برگزاری نمایشگاه‌ها و میزهای مشترک مذاکراتی را از جمله اقدامات موثر در توسعه روابط برشمرد و افزود : باید با فراهم کردن شرایط لازم در بخش صنعت، تجارت و ارتباط کالایی زمینه لازم را جهت برقراری پرواز هوایی پایدار فراهم کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور اوکراین نیز در این دیدار از تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اوکراین پس از ۱۱ سال در دولت یازدهم  خبر داد و افزود : با تلاش‌های صورت گرفته در اسفند سال ۹۴ پس از ۱۱ سال این کمیسیون مشترک برگزار و با پیگری مجدد دراسفند ۹۵ نیز شاهد برگزاری این کمیسیون در کیف اوکراین بودیم.

بهشتی از افزایش ۳۰ درصدی صادرات کشورمان به اوکراین نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود : تعاملات دو کشور اکنون به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده و در تلاش هستیم تا این رقم را به ۳ میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی همچنین به طرح خواهر خواندگی دو استان گیلان و اودسا و همچنین بندر اودسا اوکراین و بندرانزلی کشورمان اشاره کرد و افزود : این طرح مورد استقبال کشور اوکراین نیز قرار گرفته است.

سفیر کشورمان در اوکراین همچنین با اشاره به توسعه منطقه آزاد انزلی اظهار داشت : در حقیقت انقلابی در توسعه منطقه آزاد انزلی روی داده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.