مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از بدهی ۶۳۲میلیاردتومانی دولت به شهرداری در حوزه بافت فرسوده خبر داد.

دولت ۶۳۲ میلیارد به شهرداری بدهکار است

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  عبادالله فتح اللهی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، افزود: با تلاش مدیران شهری پایتخت و آگاه سازی شهروندان تهرانی نسبت به خطرات زندگی در این بافت ها تعداد پروانه های صادره باتوجه به رکود در بخش مسکن قابل قبول بوده است.

 فتح اللهی با اشاره به اینکه در مجموع تعداد پروانه های صادر شده در مناطق ۲۲ گانه پایتخت از سال ۱۳۸۸ تاکنون بیش از ۳۰ هزار پروانه بوده است، تصریح کرد: تعداد پروانه های صادر شده در سال ۱۳۹۴ در حدود ۱۵۲۰ پروانه  بوده که این رقم در سال ۱۳۹۵ به  ۱۶۰۷ پروانه رسیده است.
وی با تاکید براینکه متاسفانه درحال حاضر بیشتر کلان شهرها و شهرهای سراسر کشور برای نوسازی بافت‌های فرسوده خود با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: این درحالی است که مدیریت شهری تهران طی سال‌های گذشته توانسته است نزدیک به ۳۶ درصداز بافت‌های فرسوده پایتخت را نوسازی کند.
فتح اللهی با هشدار نسبت به بی‌توجهی دولت درخصوص نوسازی بافت‌های فرسوده ادامه داد: طبق آمار منتشر شده، طی سال های گذشته تنها ۸ درصد از بافت‌های ناکارآمد در کشور نوسازی شده است که جای تامل دارد!
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه مجموع تخفیف های داده شده به شهروندان تهرانی در صدور پروانه از سال ۱۳۸۸ تاکنون در حدود ۶۳۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: متوسط تخفیف به ازای هر پروانه حدود ۲۲ میلیون تومان بوده است.
وی با اشاره به رایگان شدن هزینه های حفاری و انشعابات آب، برق و گاز  برای واحدهای مسکونی احداثی در بافت های فرسوده، افزود: باز شدن معابر در بافت های فرسوده پایتخت در اولویت برنامه های سازمان نوسازی قرارداشته است که خوشبختانه پیشرفت های بسیار قابل توجهی نیز در این خصوص داشته ایم.
فتح اللهی ادامه داد: در همین راستا مناطق ۱۲، ۱۰ و ۱۱ بیشترین میزان معبر آزاد شده را به خود اختصاص داده اند. همچنین  بیشترین تخفیف صدور پروانه نیز طی سال های اخیر  به ترتیب به مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۸  اختصاص دارد.
وی تاکید کرد: بنا بر تاکیدات شهردار تهران توجه به جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی محلات مناطق ۲۲ گانه نیز در نوسازی بافت فرسوده مورد توجه بوده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان با اشاره به بدهی بیش از ۶۳۲ میلیارد تومانی دولت به شهرداری در زمینه بافت فرسوده گفت: دولت یازدهم تاکنون رقمی از این بدهی را  پرداخت نکرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.