یزد- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان با بیان اینکه طرح تحول سلامت منشاء خدمات متعدی در اجرای عدالت در کشور شد گفت: در راستای این طرح دو هزار و ۵۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی در کشور ساخته شد.

۲۵۰۰مرکز بهداشتی و درمانی در کشور ساخته شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد ،محمد جواد کبیر در آیین افتتاح ساختمان جدید بیمه سلامت شهرستان میبد اظهارداشت: این طرح پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ٩٣ به دلایل متعدد اجرایی نشد و توسعه مراقبت های اولیه و خدمات سلامت طی سه سال گذشته با اجرای این طرح پیشرفت درخشانی داشته و طرح تحول، انقلابی بزرگ در حوزه سلامت کشور به شمار می آید.

وی با اشاره به دستاوردهای این طرح افزود: از مجموع ١٧ هزار خانه بهداشت مورد نیاز در کشور، طی سالهای ٦٤ تا ٦٨ هشت هزار و ٥٠٠ باب و در سالهای ٦٨ تا ٩٢ حدود ۶ هزار مورد مرکز بهداشت ساخته شد.

کبیر تصریح کرد: اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت بین سالهای ٩٣ تا ٩٦ و هزار و ٥٠٠ مرکز بهداشتی و درمانی ساخته و ٢٠ هزار واحد ارائه خدمات بازسازی و نوسازی شد.

مدیر کل اداره ی بیمه ی سلامت استان نیز در این مراسم اظهارداشت: این ساختمان با اعتباری بالغ بر ١٠ میلیارد ریال، با ٦٠٠ متر زیربنا و در سه طبقه احداث شده که ٥٠ درصد هزینه های آن بامشارکت مردم شهرستان میبد تامین شده است.

محمد دریجانی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت بیش از بیست و هشت هزار نفر از شهروندان میبدی تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند که از این میزان، تعداد ١١ هزار نفر از جمعیت روستایی و هشت هزار و ٦٥٠ نفر از جمعیت شهری به طور رایگان تحت پوشش  قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.