رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر تقویت حرفه و کار داروسازان بیمارستانی، اظهار داشت: علاقه‌مندی داروسازان به فعالیت در بیمارستان می‌تواند نقطه عطفی برای جایگاه داروسازی بیمارستانی باشد.

لزوم توجه به نقش «داروساز بیمارستانی» در بیمارستان‌ها

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر تقویت حرفه و کار داروسازان بیمارستانی اظهار داشت: علاقه‌مندی داروسازان به فعالیت در بیمارستان می‌تواند نقطه عطفی برای جایگاه داروسازی بیمارستانی باشد.

رسول دیناروند افزود: در حال حاضر در ۵۸۰ بیمارستان دولتی کشور حدود ۷۰۰ داروساز اشتغال دارند به این معنا که در ازای هر ۱۰۰ تخت تقریباً بیش از یک داروساز نداریم و این در حالیست که در قبال هر ۳۰ تخت، حداقل یک داروساز بیمارستانی مورد نیاز است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه حضور داروساز بیمارستانی منفعت همزمان بیمارستان و بیمار را داراست، بیان کرد: اگر بیمارستان‌ها از داروساز بیمارستانی آموزش دیده بهره‌مند شوند در بسیاری از هزینه‌های دارویی صرفه‌جویی گردیده و بیماران بستری از خدمات دارویی بهتری استفاده خواهند کرد.

وی درباره مزیت‌های حضور داروسازان بیمارستانی در داروخانه‌های بیمارستان‌ها تصریح کرد: در این بین صرف هدر رفت اقتصادی چالش نیست بلکه مدیریت و بهره مندی بیمار از خدمات مناسب نیز موضوعیت دارد.

دیناروند در مقایسه‌ای که بین فعالیت‌های داروساز بیمارستانی و بالینی انجام داد، خاطر نشان کرد: نگاه داروساز بالینی بیشتر بیمار محور است در حالی که داروساز بیمارستانی بیشتر به نوع دارو، نحوه تأمین، نگهداری و تحویل آن به بیمار توجه دارد. از این رو به دلیل اینکه ممکن است داروساز بیمارستانی با پزشک و بیمار فاصله داشته و نگاهش بیشتر به دارو است و همین امر موجب می‌شود که جایگاه او کمتر دیده شود که این موضوع نیازمند اصلاح است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.