مشهد- قائم مقام آستان قدس رضوی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان باید بیمه فرهنگی امام رضا(ع) شوند، گفت: آستان قدس با تمام قوا در خدمت رونق بخشی فرهنگ مترقی رضوی به نوجوانان و جوانان و خانواده هاست چرا که این فرزندان باید به لحاظ فرهنگی بیمه ایشان شوند.

آستان قدس در خدمت رونق بخشی فرهنگ مترقی رضوی به نوجوانان و جوانان است

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری در آئین گرامیداشت روز جوان و مراسم افتتاح ساختمان جدید موسسه جوانان آستان قدس رضوی، با بیان اینکه قدر جوان را ائمه می‌دانند، گفت: وقتی از امام صادق(ع) می پرسند منظور خدا از چیزهایی می‌ دانم که شما نمی دانید، چیست، ایشان یکی از آن چیزها را جوانانی می‌دانند که در عنفوان جوانی دامن خود را پاک نگه می دارند و در نیمه شب برای خداوند از خواب خود می‌گذرند.

وی با اشاره به هم‌نشینی پیامبر با جوانان و نوجوانان، افزود: در روایات زیادی توصیه "علیکم بالشباب" آمده است که مخاطب بسیاری از این روایات ما مسوولین هستیم.

قائم مقام آستان قدس رضوی جوان را سرشار از انرژی دانست و تصریح کرد: امام راحل نیز حساس ترین کار کشور یعنی جنگ را به جوانان سپرد و بالاترین رده فرماندهان سپاه را جوانان تشکیل می‌دادند.

بختیاری با اشاره به اهمیت میدان‌های تربیتی، خاطر نشان کرد: اگر میدان های تربیتی برای نوجوان نباشد، دیگران او را می ربایند، و ما با موسسه جوانان آستان قدس می‌خواهیم میدان را برای نشر اندیشه رضوی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه نباید از نوجوان غافل شد، گفت: ما به عنوان آستان قدس باید به کمک پدرومادرها برویم چرا که اگر به کمک آنها نرویم، دیگران فرزندان این مرز و بوم و سرمایه های آینده این کشور را با فضاهای مخرب مجازی موجود می‌دزدند.

قائم مقام آستان قدس رضوی تصریح کرد: دشمن به صورت حساب شده وارد میدان مبارزه فرهنگی با فرهنگ مترقی و انقلابی انقلاب جمهوری اسلامی شده است چرا که از این اندیشه در سال‌های دفاع مقدس ضربه خورده است.

بختیاری با اشاره به اینکه نباید از  قدرت های خود غافل شویم، تاکید کرد: آستان قدس با تمام قوا در خدمت رونق بخشی فرهنگ مترقی علی ابن موسی الرضا(ع) به نوجوانان و جوانان و خانواده هاست چرا که این فرزندان باید به لحاظ فرهنگی بیمه امام رضا(ع) شوند.

قائم مقام آستان قدس در این مراسم علاوه بر تقدیر جمعی از جوان‌یاوران نمونه از کمپین "یک جهان مهربانی"  با محتوای پیام مهربانی حضرت رضا(ع) رونمایی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.