قم- یکی از مراجع تقلید گفت: حوزه علمیه نمی‌تواند در برابر سند ۲۰۳۰ ساکت باشد، ما بر اساس فرهنگ اسلام و قرآن تعلیم و تربیت می‌کنیم.

سند ۲۰۳۰ با دین و قرآن منافات دارد/ حوزه علمیه نمی تواند در برابر چنین جریانی ساکت باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: مسئله انتخابات بسیار مهم است مسئله‌ای است همه مردم باید به آن توجه داشته باشند و همه شرکت کنند زیرا در سرنوشت آنها و در کیفیت اداره جامعه تأثیر دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ شرکت در انتخابات حق و تکلیف است باید مردم شرکت کنند و سرنوشت خود را معین کنند. کاندیداها باید با صداقت، درستی و پاکی رفتار کنند زیرا می‌خواهند زمام امور جامعه را در دست بگیرند و بر اساس فرهنگ اسلام و انقلاب به اداره بپردازند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در سرلوحه این امور صداقت، عدالت، درستی و قصد خدمت است گفت: دروغ گفتن، گمراه کردن مردم و تهمت زدن حرام است هیچگاه در انتخابات فرد معین نمی‌کنیم بلکه انتخاب اصلح ملاک است یعنی کسی که بیشتر صلاحیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسی که دروغ بگوید، تهمت بزند و دیگران را تخریب کند تا برای خود جایگاهی درست کند نمی‌تواند در جایگاه اصلح قرار گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه برخی دستاوردهای انقلاب را نادیده می‌گیرند و این دردآور است گفت: دستاوردهای ۳۸ سال انقلاب با همه برکات و ثمرات آن موجود است این مردم جان و خون دادند و با رفتن به جبهه جان خود را فدا کردند نظام ولایی در این انقلاب است و در رأس انقلاب امام و رهبر قرار دارد.

وی عنوان کرد: در طول ۳۸ سال یک نظام با این دستاوردها به وجود آمده است اینکه کسی بگوید طی ۳۸ سال کارتان زندان و اعدام بوده دردآور و سنگین است زیرا کل نظام، انقلاب و دستاوردهای انقلاب را نفی می‌کند و زیر سوال می‌برد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید اصلح را در نظر گرفت و بر اساس تبلیغات و سخنان، فرد اصلح مشخص می‌شود گفت: سندی به نام سند ۲۰۳۰ از سوی غرب و سازمان ملل و یونسکو به کشورها فرستاده شده که باید آموزش و تعلیم و تربیت بر اساس این سند صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سرفصل‌های این سند ذکر شده جهاد و امر به معروف و نهی از منکر نباید باشد و مردم آزاد باشند. دولت این سند را گرفته و امضا کرده بدون آنکه آشکار کند و مجلس درباره آن نظر بدهد در حالی که این سند با فرهنگ، مذهب، دین و قرآن منافات دارد.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: کار به جایی رسید که رهبر انقلاب چند روز پیش با دل دردآمیزی این را بیان کردند که چنین چیزی شده است، حوزه علمیه نمی‌تواند در برابر چنین چیزی ساکت باشد و ما بر اساس فرهنگ اسلام و قرآن تعلیم و تربیت می‌کنیم.

 وی یادآور شد: حوزه علمیه نمی تواند در برابر چنین جریانی ساکت باشد نباید تنها درس بخوانیم باید به امور دنیا آشنا باشیم و بدانیم چه می‌گذرد غربی‌ها با فرهنگ و اسلام مخالف هستند زیرا تکیه‌گاه اسلام جهاد است باید در برابر این امور بیدار و هوشیار باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.