معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در مناظره دوم تغییر استراتژی ندادم، بلکه تغییر تاکتیک دادم که خیلی دوستان یکدفعه موتور نسوزانند. اما در مناظره سوم آن چیزی که هستم، ظاهر می‌شوم.

در مناظره سوم خودم هستم/تصمیمی برای انصراف در دوشنبه ندارم

  به گزارش «قدس آنلاین»،  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که این شایعه مطرح است که در مناظره هفته سوم می‌خواهید در مورد موضوعات خاصی صحبت کنید، می‌شود کلیتی از موضوعاتی که قصد دارید در مناظره مطرح کنید را بگویید، گفت: اگر بخواهیم درباره موضوعات خاصی صحبت کنیم که اینجا نمی‌گوییم؛ در جلسه می‌گوییم.

وی افزود: به هر حال موضوع اقتصادی است و امیدوارم صدا و سیما سؤال‌هایی مطرح کند که سؤال‌های اصلی اقتصادی باشد. ما برای هر حالتی در مناظره آمادگی داریم؛ دوستان اگر رفتند در بحث‌های اصلی توسعه‌ای، ما در همین زمینه با آنها صحبت می‌کنیم و اگر رفتند در جاده خاکی، جلویشان را می‌گیریم.

جهانگیری در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود در مناظره دوم حضور کمرنگ‌تری داشتید و از درخشش شما در مناظره اول خبری نبود، تصریح کرد: تغییر استراتژی ندادم، بلکه تغییر تاکتیک دادم که خیلی دوستان یکدفعه موتور نسوزانند.

معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: در مناظره سوم آن چیزی که هستم، ظاهر می‌شوم.

وی ادامه داد: سیاستمدار در این رده هیچ چیز برایش مهمتر از صداقت و راستگویی با مردم نیست، حداقل در منطقه خودمان دیده‌ایم که رئیس‌جمهور اسبق آمریکا یک دروغ به مردم خودش و مردم دنیا گفت که در عراق سلاح کشتار جمعی وجود دارد؛ مبنای آن دروغ شد حمله به عراق و امروز منطقه ما تبدیل شده به محل جولان دهها گروهک‌های تروریستی و رئیس‌جمهور فعلی آمریکا گفته است آن دروغ ۶۰۰۰ میلیارد دلار به مردم آمریکا خسارت زده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، افزود: بنابراین در این رده حرف دروغ زدن به مردم خیلی خسارت می‌زند.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر یک نقطه خاکستری در زندگی من پیدا و مطرح کردند، من دستشان را می‌بوسم و اگر مدرکی یافتند، به قوه قضائیه بدهند.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آقای لیلاز گفته است که شما دوشنبه هفته آینده انصراف می‌دهید، گفت: نه چنین تصمیمی مطرح نیست.

جهانگیری همچنین درباره اعلام اموالش به مردم در مناظره روز جمعه اظهار داشت: من تا به امروز ۶ بار اموالم را به قوه قضائیه اعلام کرده‌ام؛ هرکسی در زندگی‌اش چیزی دارد. اگر کسی بیاید کاندیدا شود و به مردم جار بزند که من این دارایی را دارم، اینها سنت‌هایی است که گذاشته می‌شود. ما باید ببینیم این سنت اخلاقی درست است بگذاریم یا خیر و بعد نتیجه آن چیست؛ اینکه مردم بدانند خانه من ۲۰۰ یا ۳۰۰ متر است، چه تغییری به وجود می‌آید؟

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اینکه گفته می‌شود اموال به قوه قضائیه اعلام شود، به خاطر این است که بدانند از ابتدا تا انتهای مسئولیت من چه اموالی به دارایی‌هایم اضافه شده است که آیا اموال من به صورت غیرطبیعی افزایش پیدا کرده است یا خیر که اگر تخلفی صورت گرفته، جلوگیری کنم.

جهانگیری تأکید کرد: همین آقای شهردار و معاونانش طبق قانونی که مجمع تشخیص دی ماه تصویب کرده است، لیست اموالشان را به قوه قضائیه بدهند؛ حال باید دید از دی ماه تا امروز لیست اموالشان را به قوه قضائیه داده‌اند یا خیر.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا فضا، فضای آرام و بدون تنش باشد، گفت: ما نیازمند یک فضای پرشور هستیم تا در یک فضای پرشور و بی تنشی بتوانیم انتخابات خوبی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه حضور مردم برای جمهوری اسلامی یک نیاز ضروری است گفت: هر کسی که علاقه مند است باید به این فضا کمک کند تا انتخاباتی پرشور داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.