رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل سیاسی بازی و تریج دادن منافع گروهی بر منافع ملی رخ داد.

باندبازی موجب فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان شد

محمد مهدی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی «قدس آنلاین» در توضیح علل بروز اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: همه نهادها و دستگاه های دولتی تا زمانیکه تخصص را ملاک عمل قرار دهند، کمتر دچار تخلف و فساد می شوند در حالیکه متأسفانه دولت ها و دولتمردان درگیر مسائل سیاسی و باند بازی هستند.

وی ادامه داد: وقتی اولویت مسئولین منافع ملی نباشد و جناح بازی و منافع گروهی در اولویت اقدام آنهاست، نگاه شایسته سالاری رنگ می بازد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ضربه های ناشی از نگاه سیاسی به مسائل تخصصی اشاره و بیان کرد: این نگاه در حوزه های بانکی و اقتصادی ضربه های مهلکی به کشور وارد کرده است.

زاهدی خاطر نشان کرد: نگاه سیاسی در اقتصاد موجب ورشکستگی بنگاه های بزرگ اقتصادی شده و بدهی های بزرگی برای دولت ایجاد شود و فسادهای مالی به وجود آید.

وی به فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این فساد یکی از نمونه های بی توجهی مسئولیان به شایسته سالاری است و اقتصاد این مجموعه دچار ضعف و خلل شده است و صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه وابسته به این مجموعه با فساد مالی بزرگی رو به رو شد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان هم هست، بدون اشاره به محتوای تحقیقات انجام شده که بر اساس قانون تا پیش از اعلام گزارش در صحن علنی مجلس محرمانه تلقی می شود، تأکید کرد: یکی از راه های پیشگیری و مقابله با بروز فسادهایی از این دست این است که سیاست را اقتصاد دور کنیم.

زاهدی گفت: ملاک عمل مسئولان در امور باید منافع ملی باشدنه منافع باندی و گروهی و جریان های سیاسی و اگر این اتفاق افتاد آن زمان می توانیم امیدوار باشیم که به یک اقتصاد پایدار و شکوفا برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.