بجنورد- مدیرکل هنرهای نمایشی کشور ازواگذاری مدیریت جشنواره تئاتررضوی به خراسان شمالی خبر داد.

مدیریت جشنواره تئاتر رضوی به خراسان شمالی واگذار می شود
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شفیعی عصر چهارشنبه در جشن اردیبهشت تئاتر خراسان شمالی اظهارداشت: علاوه بر جغرافیای جشنواره سیاست ها و تصمیم گیری های جشنواره تئاتر رضوی به طور کامل به این استان واگذار می شود.
وی افزود: با پیگیری های استان علاوه برتامین اعتبارات جشنواره سال گذشته تمام اعتبارات دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی به این استان اختصاص یافت.
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۲۵ استان از این جشنواره استقبال کردند ک مرداد ماه شاهد برگزاری جشنواره درخراسان شمالی هستیم.
وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی از جشنواره های بزرگ دینی کشوراست، تصریح کرد: سال به سال به کیفیت تولیدات و استقبال مردم ازاین جشنواره افزوده می شود که این نشان از ارتقای کیفیت و بالندگی تئاتردینی است.
شفیعی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای برای حمایت از فعالیت های تئاتراستان گفت: در راستای اجرای این تفاهم نامه جشنواره تئاتر استان، فعال سازی پرتال رسانه ای انجمن هنرهای نمایشی را عملی کردیم و آخرین بخش آن که حمایت ازتولیدات هنرمندان بود درسال جاری تحقق یافت.
وی ادامه داد: با تکمیل تالار شمس و آغاز فعالیت جدی انجمن هنرهای نمایشی در سال جاری پیوستگی اجراهای نمایش را بیشترشاهد خواهیم بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز گفت: هنر تئاتر در این استان با سرعت زیادی رو به رشد و توسعه است.
حسین فرخنده اظهارداشت:  افزایش میزان تولیدات و رشد شمار مخاطبان، رونق گیشه ها در مرکز استان و در سایر شهرها مصداق دیگری از حرکت رو به رشد هنر تئاتر در استان است. 
وی کسب رتبه های برتر در جشنواره های مختلف توسط نویسندگان و کارگردانان و حضور گروه‌های نمایشی در خارج از کشور را از دیگر نشانه های رشد تئاتر استان برشمرد.
فرخنده خاطرنشان کرد: نیاز است تا برای حمایت از فعالان عرصه تئاتر خراسان شمالی برنامه ریزی شود.
وی به میزبانی جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد نیز اشاره کرد و افزود: این استان تا کنون از برکات این رویداد فرهنگی​ بهرمند شده  است که ساخت و راه‌اندازی پلاتو شمس از مهم ترین آن است. 
وی ادامه داد: اجرای تالار فرهنگ و هنر به عنوان بزرگ‌ترین پروژه برای تئاتری های استان، از جمله چشم اندازهای توسعه ای در این عرصه است. 
وی افزود: این پروژه در ۱۱هزار مترمربع در حال پیگیری است و ساخت دو سالن آمفی تیاتر در این پروژه دیده شده است. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگری ساخت و راه‌اندازی مجتمع فرهنگی و هنری درگرمه و جاجرم را از دیگر اقدامات در دست پیگیری عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.