رئیس سازمان بهزیستی کشور از وجود ۴۵ هزار کودک تحت مراقبت بهزیستی در کشور خبر داد و گفت: از این میزان ۲۶ هزار کودک در مراکز نگهداری کودکان غیر دولتی نگهداری می‎شوند.

۴۵ هزار کودک تحت مراقبت بهزیستی هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،  انوشیروان محسنی‎بندپی عصر امروز در  آیین کلنگ‎زنی ساختمان شیرخوارگاه حضرت زهرا(س) استان گلستان اظهار داشت: در هر نظام و حکومتی افرادی بنا به دلیل عدم بهره‎بری از فرصت برابر دچار آسیب و مشکل اجتماعی می‎شوند.

وی تصریح کرد: دولت و مردم باید در توانمند‎سازی این افراد وجامعه‎پذیر کردن آنها کمک کند و سازمان بهزیستی در این مسیر گام برداشته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور  خاطرنشان کرد: نیت نیکوکارانه تنها در پول نیست  و می‎توانند خیرین از بسیاری از روش‎ها نسبت به نیکوکاری اقدام کنند.

محسنی یادآور شد: یک فرهنگی در کشورهای دنیا مبدل شده است و در دانمارک 25 درصد جمعیت داوطلب اقدامات خیری انجان می‌دهند و به موضوعات اجتماعی کمک می‎کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در دولت نیز شرایطی ایجاد کردیم تا بتوانیم از فرصت همکاری استفاده شود.

محسنی به افتتاح شیرخوارگاه استان گلستان اشاره کرد و گفت: امروز این اتفاق میمون و مبارک توسط یک خانم نیکوکار که سال‎ها در این حوزه تلاش کردند رقم خورده است.

وی افزود: فضای فیزیکی یکی از استاندارهای رشد و تکامل است و مربیان یکی دیگر از ابزاراهای رشد و تکامل محسوب می‎شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: به دلیل بدسرپرستی و محروم بودن فرزندانی که تحت پوشش بهزیستی هستند باید فضایی فراهم شود که بتوانند این کودکان به رشد و تکامل برسند.

محسنی با بیان اینکه باید افراد نیکوکار به کمک بهزیستی بشتابند، افزود: امید داریم سرعت و کیفیت کار به شکل خوب اتفاق بیفتد و کمتر از یک سال دیگر شاهد افتتاح این مرکز باشیم.

وی افزود:  توفیق این را داشتیم که در آستانه نیمه شعبان شاهد کلنگ‎زنی این شیرخوارگاه در استان گلستان باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: برای نگهداری مراقبت رشد و تکامل فرزندان بدسرپرستی و سازمان بهزیستی اقدام می‎کند و خیرین محترم نیز در این مسیر همکاری می‎کنند.

محسنی از وجود 45 هزار کودک تحت مراقبت بهزیستی در کشور خبر داد و افزود: از این میزان 26 هزار کودک در مراکز نگهداری کودکان غیر دولتی نگهداری می‎شوند.

وی افزود: به صورت میانگین 19 هزار کودک در سال توسط سازمان بهزیستی نگهداری می‎شوند که در طول سال به خانواده‎های به عنوان فرزند خوانده و سرپرستی تحویل داده می‎شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.