بجنورد- معاون فنی اداره محیط‌زیست خراسان شمالی از پیشنهاد بین‌المللی شدن یکی از تالاب‌های استان و ثبت آن در سایت بین‌المللی رامسر خبر داد.

ظرفیت بالای طبیعت گردی در خراسان شمالی/ تالاب‌های استان در فهرست جهانی قرار ندارند

به گزارش قدس آنلاین، مسعود صانعی بابیان اینکه تاکنون هیچ‌کدام از تالاب‌های خراسان شمالی در فهرست جهانی قرار نگرفته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تالاب‌هایی ارزشمند و با پتانسیل‌های بالای گردشگری و طبیعت‌گردی در استان وجود دارد، به‌منظور ثبت، فرم‌های ارتقاء یکی از تالاب‌های این استان در حال تکمیل است.

صانعی افزود: در حال حاضر مراحل ثبت یکی از تالاب‌های خراسان شمالی در دستور کار قرار دارد که امیدواریم به‌زودی شاهد بین‌المللی شدن این تالاب در استان باشیم.

وی تصریح کرد: روز گذشته از برخی تالاب‌های ارزشمند خراسان شمالی بازدید به عمل آمد تا در راستای حفاظت بهتر و ثبت بین‌المللی اقدام شود.

صانعی گفت: به‌منظور بررسی وضعیت و نهایی سازی طرح‌های تالاب‌ها، روز چهارشنبه بیست اردیبهشت‌ماه جاری نشستی یک‌روزه با نگاه زیست بومی و با مشارکت جوامع محلی و حوزه آبخیز بالادست تالاب‌های بین‌المللی آلا گل، آجی گل و آلما گل برگزار شد.

وی اضافه کرد: در واقع این کارگاه باهدف نهایی سازی طرح مدیریت تالاب‌های سه‌گانه استان گلستان و حوزه آبخیز رودخانه اترک در خراسان شمالی و خراسان رضوی برگزار شد.

این مسئول بابیان اینکه در این نشست از جامعه محلی کرمانج، ترکمن، ترک و تات دعوت‌شده بود، اظهار کرد: از روستاهای پایلوت مدنظر از شرق و غرب خراسان شمالی خواستیم تا بالباس محلی در کارگاه شرکت و با تجربیات ارزنده خود در جهت مشارکت اجتماعی و فرهنگی و تدوین کتاب طرح تالاب‌های حوضه اترک با کارشناسان همکاری کنند.

معاون فنی اداره محیط‌زیست خراسان شمالی افزود: پارک ملی سالوک به‌عنوان یکی از پایلوت‌های برتر محیط‌زیست کشور محسوب می‌شود و همچنین مشارکت جوامع محلی حاشیه این پارک ملی ستودنی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.