بیشتر سناتورهای آمریکایی در واکنش به طرح افزایش نیرو در افغانستان از اعزام نظامیان بیشتر آمریکایی به این کشور حمایت کردند.

حمایت بیشتر اعضای کنگره آمریکا از افزایش نظامیان این کشور در افغانستان

 به گزارش «قدس آنلاین»،  اعضای کنگره آمریکا درباره افزایش نیرو در افغانستان اعلام کردند که اگر دونالد ترامپ برای اعزام سربازان بیشتر به افغانستان تصمیم بگیرد توسط اعضای کنگره حمایت می‌شود.

در حالی که بیشتر اعضای کنگره آمریکا طرفدار اعزام سربازان تازه نفس به افغانستان هستند اما برخی از آنها تاکید کردند که افزایش نیروهای آمریکایی باید هدفمند باشد.

«تام‌کاتن» سناتور جمهوریخواه با تاکید بر لزوم گسترش حضور نظامی آمریکا در افغانستان گفت که سیاست رئیس جمهور گذشته این کشور سبب بدتر شدن اوضاع این منطقه شده است.

وی افزود: این موضوعی روشن است که آمریکا نیروهای کافی برای تکمیل ماموریت خود در افغانستان را ندارد پس دونالد ترامپ تصمیم نهایی در این مورد را باید اعلام کند.

«جان مک‌کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که به دلیل اینکه ارتش نیروی کافی در افغانستان ندارد ۵۰ میلیون دلار به نیروهای قراردادی برای حفظ و مراقبت از هواپیماهای نظامی این کشور پرداخت می‌کند.

وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی و سایر ژنرال‌های نظامی ارتش آمریکا طرح جدیدی را به منظور افزایش اختیارات وزارت دفاع این کشور برای اعزام نیرو، تشدید بمباران و افزایش صلاحیت‌های میدانی نیروهای آمریکایی در افغانستان پیشنهاد کرده‌اند.

قرار است این طرح به عنوان بخشی از رویکرد جدید دولت آمریکا در افغانستان اعلام شود اما رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیم نهایی خود را اعلام نکرده است.

ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این طرح اعلام کرده که آمریکا باید بر نابودی پناگاه‌های تروریست‌ها در خارج از خاک افغانستان تمرکز کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.