مشهد- حرم مطهر مطهر رضوی در شب نیمه شعبان، میزبان خیل زائرانی است که برای تبریک میلاد منجی عالم بشریت و احیای این شب به پابوسی امام هشتم مشرف می‌شوند. به همین منظور ویژه‌برنامه‌های احیای شب نیمه شعبان در حرم مطهر حضرت رضا(ع) تدارک دیده شده است.

ویژه‌برنامه احیای شب نیمه شعبان در حریم رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، یکی از اوقات ویژه‌ای که خداوند متعال برای بندگان خود قرار داده است، شب نیمه شعبان است و در روایات معصومین(ع) بر احیای آن تأکید شده تا آن‌جا که نبی مکرم اسلام(ص) در فضیلت این شب نورانی می‌فرمایند: «مَنْ أَحْیَا لَیْلَهَ النِّصْفِ‌ مِنْ شَعْبَانَ‌ لَمْ یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ؛ هرکس شب نیمه شعبان را به شب‌زنده‌داری سپری کند، در روزی که دل‌ها مرده است، دل او زنده است».

همچنین در منابع روایی داریم؛ از امام محمدباقر (ع) در مورد فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد؛ امام فرمودند: آن شب بعد از شب‌های قدر افضل شب‌ها است. در آن شب، خداوند به بندگان، فضل خود را عطا می‌فرماید و ایشان را به من کرم خویش می‌آمرزد. پس سعی و کوشش کنید در تقرب جستن به سوی خدای تعالی در شب نیمه شعبان که آن شبی است که خدا قسم یاد فرموده به ذات مقدس خود که سائلی را از درگاه خود تا زمانی که مطلب گناهی را درخواست نکند؛ دست خالی برنگرداند.

معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، به منظور بهره‌مندی از فیوضات معنوی این شب، ویژه‌برنامه‌ای را در شب نیمه شعبان از ساعت ۳۰ بامداد با قرائت دعای کمیل در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌کند. در این مراسم امیر عارف مداح و ذاکر اهل بیت(ع) به مناجات‌خوانی می‌پردازد.

گفتنی است حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری نیز در ویژه‌برنامه احیای شب نیمه شعبان با موضوع فضیلت این شب عظیم و توبه به درگاه الهی سخنرانی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.