تبریز- شهردار تبریز گفت: اولین همایش بین‌المللی و منطقه‌ای سالمندان با حمایت و مشارکت شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

تبریز میزبان اولین همایش بین‌المللی سالمندی می شود
به گزارش قدس آنلاین، صادق نجفی شهردار تبریز در دیدار با رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور و جمعی از مدیران و کارشناسان بهزیستی کشور، با بیان برگزاری اولین همایش بین‌المللی و منطقه‌ای سالمندان در  این شهر گفت: طبق شاخص‌های جمعیتی سال ۹۰، حدود ۹.۸درصد کل جمعیت استان آذربایجان‌شرقی را سالمندان تشکیل می‌دهند و بر این اساس، این استان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.
وی با تاکید بر این‌که این آمار، از ضرورت توجه سیاست گذاری‌های اجتماعی به مباحث سالمندان حکایت دارد، افزود: مناسب‌سازی محیطی و تقویت زیرساخت‌های شهرسازی با محوریت عابرپیاده، از جمله مواردی است که در این خصوص، به حوزه عملکرد شهرداری‌ها مربوط می‌شود.
شهردار تبریز اضافه کرد: هدایت این راهکارها به سمتی که موجب سهولت حضور قشر سالمند در فضای اجتماعی شهر شود، در دستور کار شهرداری تبریز است.
 نجفی یادآور شد: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر توزیع کارت‌های منزلت سالمندان را به عنوان یک تجربه مهم اجتماعی در دستور کار خود قرار داد و مصمم است که با بسترسازی‌های قانونی و همکاری سایر نهادهای خدمتگزار، ابعاد کمی و کیفی خدمات این طرح را گسترش دهد.
وی با اشاره به این‌که نقش سالمندان در سبک زندگی اسلامی و ایرانی، حایز اهمیت است، گفت: «حرمت موی سپید» باید به عنوان یک فرهنگ متعالی و اخلاقی در خانواده و فضای اجتماعی نسل امروز تبیین شود؛تکریم سالمندان و استفاده از تجارب و آموزه‌های این قشر، گنجینه ارزشمندی است که جامعه را از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی محافظت خواهد کرد.
شهردار تبریز اضافه کرد: در کنار مباحث سخت‌افزاری، ظرفیت‌های فرهنگی و آموزشی شهرداری تبریز، بسترهای پژوهشی لازم را برای طرح و پیگیری سیاستگذاری‌های حوزه سالمندان فراهم کرده است.
نجفی تاکید کرد: برگزاری اولین همایش منطقه‌ای و بین‌المللی سالمندان در تبریز، می‌تواند نقطه عطفی در پیگیری مباحث حوزه سالمندان باشد و شهرداری تبریز نیز با تجربه میزبانی‌های مهم بین‌المللی و رویکردهای تبریز ۲۰۱۸، حامی برگزاری این رویداد مهم خواهد بود.
اولین همایش بین‌المللی و منطقه‌ای سالمندان۱۲ تا ۱۴ تیر با حمایت و مشارکت شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.