کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: افرادی که قرار است در دولت کار و کرامت حضور یابند باید اهل کار بوده و از روحیه انقلابی برخوردار باشند.

ویژگی اصلی دولتمردان ما از مردم با مردم و کار کردن برای مردم است/ در دولت کار و کرامت سامانه ارتباط با رئیس جمهور  را تشکیل می دهم

 به گزارش «قدس آنلاین»،  سید ابراهیم رئیسی  امشب در برنامه انتخاباتی شبکه خبر با تشریح برنامه‌های خود و با اشاره به ویژگی‌های دولتمردان کابینه‌ای که او نام آن را کار و کرامت نهاده است خاطر نشان کرد: افراد کابینه دولت کار و کرامت دو مشخصه اصلی دارند یکی این که اهل کار و کارآمدی هستند و دیگر این که از روحیه انقلابی ولی خستگی ناپذیر برخوردار هستند تا با تلاش شبانه روزی خود برای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

وی با بیان این که مؤلفه دیگر این کابینه کرامت و احترام به حقوق مردم است تصریح کرد: شایسته است با اقشار مختلف مردم از جمله کارگران، بانوان و جوانان با کرامت برخورد شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص ویژگی‌های دیگر افراد کابینه خود گفت: ما از چهره‌های خوش فکر و کارآمد استفاده می‌کنیم و ممکن است این افراد جزء شاخه‌های فکری خاص باشند که در دولت کار و کرامت حتماً می‌توانند با ما همکاری کنند  چرا که ویژگی اصلی دولتمردان ما از مردم با مردم و کار کردن برای آن‌ها است.

رئیسی همچنین از تشکیل سامانه ارتباط با رئیس جمهور در دولت کار و کرامت خبر داد و گفت: این سامانه ارتباط با دولت شامل بانک ایده‌ها است که نمونه این سامانه در آستان قدس رضوی نیز ساماندهی شده  و شامل بانک فکری همه افراد و صاحب نظران است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور از نزدیکان و اعضای خانواده خود در کابینه استفاده خواهد کرد تصریح کرد: سابقه و روش کاری بنده نشان می‌دهد که  با وجود این که اعضای خانواده من فعال اجتماعی و تحصیل کرده هستند اما بنای استفاده کردن از آن‌ها و سپردن مسئولیت به نزدیکانم را نخواهم داشت و از آن‌ها در دولت استفاده نمی‌کنم.

وی در خصوص نحوه تعامل با سایر قوا به عنوان یکی از وظایف رئیس جمهور تصریح کرد: رئیس جمهور بعد از رهبری مقام عالی کشور است و اگر نگاه او به قوای دیگر تعاملی نباشد کشور دچار مشکل خواهد شد البته ما  بر اساس قانون اساسی به تفکیک و استقلال قوا معتقدیم اما این به معنی این نیست که دستگاه‌ها با یکدیگر همگرایی و همفکری نداشته باشند.

وی تصریح کرد: کشور ظرفیت اختلاف را ندارد که هر روز مشکلی میان مردم مطرح شود و معتقدیم مشکلی که روزانه می‌شود در اتاق‌های دربسته حل کرد نباید به میان جامعه کشیده شود و مردم را نگران کرد.

وی خاطر نشان کرد: اختلاف  احتمالی میان قوا باید در نشست‌های روسای سران سه قوه و در شوراهای عالی که رئیس جمهور مسئولیت آن را بر عهده دارد حل و فصل گردد.

رئیسی در ادامه تصریح کرد: معتقدیم که چرخ اقتصاد کشور با دعواهای سیاسی  به گردش در نمی‌آید.

وی با بیان این که فقر برای کشوری که دارای نظام اسلامی است زیبنده نیست افزود: رفع مشکل فقر و بیکاری با برطرف کردن اختلافات سیاسی باعث حرکت کشور در مسیر رونق اقتصادی خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به سؤالی درباره انقلابی گری تصریح کرد: از نظر ما انقلابی گری عین عقلانیت و تدبیر است و هر جا در کشور خلاقیت اتفاق افتاده در آن جا مدیریت انقلابی وجود داشته و هر جا موفق عمل نکرده‌ایم مدیریتی منفعل با این تفکر وجود داشته که چون بودجه و امکانات نیست نمی‌توان کار کرد.

رئیسی تأکید کرد: ترجمان مدیریت انقلابی ما می‌توانیم است  و دستیابی به رونق اقتصادی و رفع بیکاری با مدیریت انقلابی حاصل می‌شود و این مسئله تنها به شعار محدود نخواهد شد.

وی در خصوص این که باید تصدی گری دولت را کاهش دهیم و نقش بخش خصوصی را پررنگ نماییم گفت: باید نقش مردم در بازار و اقتصاد افزایش پیدا کند و دولت تنها هدایت کننده و ناظر تلقی گردد تا به اهداف خود در سند چشم انداز برنامه ششم توسعه و منویات حضرت امام و تأکیدات مقام معظم رهبری دست یابیم.

رئیسی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا در دولت خود از نظر منتقدان نیز استفاده خواهید کرد گفت: انتقاد را باید غنیمت شمرد و منتقدان را نباید مزاحم دانست چرا که ما معتقدیم عیب‌ها و کاستی‌هایی که منتقدان بیان می‌کنند از سر خیرخواهی است و باید در صدد برطرف کردن نقایص باشیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: رسانه‌ها، فرهیختگان و صاحب نظران می‌توانند در پیشرفت کشور مفید باشند و باید از نظرات آن‌ها استفاده کرد و اگر در این میان نماینده مجلس و یا روزنامه‌ای انتقاد کرد نباید با آن‌ها برخورد شود و یا آن‌ها را تحت تعقیب قرار داد.

رئیسی تأکید کرد: اگر فضای انتقاد در کشور مسدود شود فساد رایج خواهد شد یکی از راه‌های بستن فساد باز کردن فضای انتقاد در کشور است  

وی افزود: زمانی که بنده به آستان قدس رضوی رفتم اعلام کردم علاوه بر حسابرسانی که در داخل مجموعه هستند حسابرسانی از خارج مجموعه به امور مالی آستان رسیدگی کنند تا شفاف سازی لازم صورت گیرد.

وی با بیان این ک باید به توانایی داخلی و مردم خود اتکا داشته باشیم افزود: آن چه که  در ۴ سال گذشته فرصت‌ها را معطل گذاشت نگاه به بیرون برای حل مشکلات  بود در حالی که هیچ شرکتی بدون در نظر گرفتن منافع خود در کشور ما سرمایه گذاری نمی‌کند.

رئیسی تصریح کرد: البته برای پیشرفت و صادرات باید به بیرون نگاه داشته باشیم اما نه این که آن‌ها بیایند و از مشکلات کشور ما گره گشایی کنند بلکه باید مشکلات را به دست مردم حل کرد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اولویت سیاست خارجی دولت خود اظهار داشت: اولویت دولت کار و کرامت ارتباط با همسایگان است همچنین کشور می‌تواند بازارهای خوبی در منطقه آسیای شرقی، اروپای شرقی و آمریکای لاتین داشته باشد هر چند که جهان به قول برخی تنها چند کشور خاص نیست بلکه تمام دنیا را در برمی گیرد.

وی با بیان این که با همه کشورها تعامل عزتمندانه خواهیم داشت ارتباطات خود را تقویت خواهیم کرد گفت: در این راه باید وزارت خارجه نیز در حوزه اقتصاد نقش آفرینی داشته باشد و اقتصاد از محورهای کار در این وزارتخانه تعریف شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص ضرورت حمایت از مقاومت در منطقه با گرامی داشتن یاد شهدای مدافع حرم اضافه کرد: انصافاً مدافعان حرم به جای این که امروز سنگرهای دفاع از کشور را در خیابان‌های تهران بنا کنند این سنگرها را فرسنگ‌ها دورتر از تهران بنا کرده و از نظام اسلامی و کشور در حال پاسداری و حراست هستند.

رئیسی با تأکید بر این که حمایت از مقاومت امری است که در قانون اساسی و منویات امام و رهبری بر آن تأکید شده است گفت: جمهوری اسلامی همواره از مستضعفان عالم و مسلمانی که مورد ظلم قرار گرفته‌اند حمایت کرده و این راه در آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال تشدید تحریم‌های ضد ایرانی از سوی آمریکا گفت: تحریم‌ها را باید فرصت بدانیم چرا که می‌توان از این طریق اقتصاد کشور را توانمند کرد و ما معتقدیم که به جای این که در برابر تحریم‌ها کوتاه بیاییم باید کشور را مقاوم سازی کنیم و در نقاطی که تحریم شده‌ایم همان عرصه را تبدیل به نقطه قوت کنیم.

وی ادامه داد: برخی از کاندیداها در دوره‌های قبل اعلام کردند که وضعیت اقتصادی نامناسب و خزانه کشور خالی است که متأسفانه این پیام را آمریکایی‌ها دریافت کرده و از آن به عنوان دست مایه‌ای بر ضد کشور استفاده کردند بنابراین ما باید به آن‌ها پیام پایداری و مقام سازی اقتصادمان را بدهیم تا مجبور به عقب نشینی از مواضعشان شوند.

وی افزود: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد که تشکیلات رژیم صهیونیستی عنکبوتی است و اگر توکل به خدا داشته و به توانایی‌های خود اعتقاد داشته باشیم  دشمن هیچ گاه نخواهد توانست به ما ضربه بزند زمانی آن‌ها می‌توانند علیه ما موفق شوند که بدانند ما احساس و اظهار ضعف کرده‌ایم بنابراین باید قدرت ملی خود را تقویت کنیم.

رئیسی همچنین در خصوص برجام خاطر نشان کرد: قرار بود با برجام بسیاری از تحریم‌ها برداشته شود اما این اتفاق نیفتاد بنابراین باید  در برابر بدعهدی طرف مقابل با اقتدار عمل کرده و خود را در برابر تهدیدات مقام  کنیم که بهترین شیوه همان اقتصاد مقاومتی است.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.