گرگان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه تولیدات جشنواره پویانمایی رضوی بهترین الگوهای رفتاری را به جامعه معرفی می‌کند، گفت: می‌توان از تکنیک‌های هنری آن هم هنر سینما و انیمیشن برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) استفاده کرد.

تولیدات جشنواره پویانمایی رضوی الگویی رفتاری به جامعه معرفی می کند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، افزود: جشنواره پویانمایی رضوی در راستای الگو یابی و جایگزینی الگوها و ایجاد تغییر رفتار فرد و جامعه می‌تواند تأثیرگذاری زیادی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان محدودیت‌های مالی، جوان بودن هنر پویانمایی، مسبوق به سابقه نبودن زیرساخت‌ها و نبود بسترهای آموزشی از قبل را به‌عنوان چالش‌های حوزه انیمیشن رضوی عنوان کرد.

وی گفت: تفاوت‌هایی بین فیلم شاهزاده روم با تولیدات پویانمایی وجود دارد چراکه شاهزاده روم در قالب فیلم بلند تهیه شده در حالی که تولیدات جشنواره پویانمایی رضوی کوتاه است دوم اینکه افرادی که دست اندر کار فیلم شاهزاده روم کادری مجرب بودند اما تولیدکنندگان جشنواره از تجربیات کمتری برخوردار و جوان هستند.

وی به کمبود منابع مالی برای تولیدکنندگان پویانمایی رضوی اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکلات مالی تولیدکنندگان نمی‌توان آثار انیمیشن جشنواره را با فیلم شاهزاده روم مقایسه کرد؛ اگرچه این جشنواره می‌تواند بسترساز پیدایش فیلم‌های بلند در حوزه انیمیشن باشد.

دبیر جشنواره پویانمایی رضوی، از برگزاری نهمین دوره این جشنواره همزمان با دهه کرامت در شهر گرگان خبر داد و گفت: دهم تیرماه جاری آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است.

فضیلت درباره بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: نهمین دوره جشنواره پویانمایی رضوی در سه بخش فیلم پویانمایی کوتاه حرفه‌ای و فیلم کوتاه پویانمایی نیمه حرفه‌ای و فیلم نامه نویسی برگزار می‌شود.

وی کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های رضوی را بخش ویژه جشنواره پویانمایی رضوی اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.