کرمان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه ۶۳ درصد جمعیت استان کرمان در محدوده ممنوعه گسل زندگی می کنند، گفت: ۹۴۵ آبادی و ۱۹ شهر استان کرمان در مناطق ممنوعه گسل، قرار دارند.

۶۳ درصد جمعیت استان کرمان در محدوده ممنوعه گسل زندگی می کنند

به گزارش قدس آنلاین، جعفر رودری پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای فنی استان کرمان با محوریت افتتاح دفاتر منطقه ای جنوب شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: استان کرمان یکی از استان های حادثه خیر کشور است.

وی با بیان این مطلب که ۶۳ درصد جمعیت استان کرمان در محدوده ممنوعه گسل سکونت دارند، افزود: ۹۴۵ آبادی و ۱۹ شهر استان کرمان در مناطق ممنوعه گسل جمعیتی را در خود جای داده اند.

معاون امور فنی و عمرانی استانداری کرمان نیز گفت: سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ زلزله در استان کرمان به وقوع می پیوندد و همچنین در هر ۱۰ سال شاهد یک زلزله با مقیاس بزرگ بوده‌ایم.

ابوالقاسم سیف الهی گسل و شهرها را دو یار جدایی ناپذیر دانست و عنوان کرد: واقعیت این است که گسل و شهرها را نمی توان جابجا کرد و باید این دو در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت آمیز با استاندارد سازی و رعایت نکات ایمنی، داشته باشند.

وی بیان کرد: شهرداری های مراکز شهرها باید اصول فنی را رعایت کنند تا حوادث ناشی از وقوع حوادث طبیعی و غیر مترقبه را کاهش دهند.

سیف الهی از اهمیت آموزش در جنوب شرق کشور در جهت توسعه امنیت حوادث غیرمترقبه سخن به میان آورد و مطرح کرد: اکنون با مقاوم سازی و استاندارد سازی مسکن های روستایی دیگر در زمان زلزله دغدغه ای نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.