رشت_ مدیرکل جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه ۵۷ درصد فعالیت های کشاورزی گیلان با ماشین آلات انجام می گیرد، گفت: در حوزه کشت برنج ۸۰ درصد فعالیت کشاورزی به صورت مکانیزه انجام می گیرد.

۵۷ درصد فعالیت های کشاورزی گیلان با ماشین آلات انجام می گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شعبان نژاد، مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن فصل کشاورزی، اظهار کرد: در ۵۰ درصد از اراضی گیلان در مساحت ۱۲۶ هزار و ۵۲۲ هکتار نشا برنج انجام شده است.

وی افزود: ۴۶ هزار و ۸۲۴ هکتار از اراضی به صورت مکانیزه و ماشینی و همچنین ۷۹ هزار و ۷۲۴ هکتار هم به روش سنتی نشا شده اند.
شعبان نژاد با بیان اینکه در انبارهای ما بیش از ۲۵ هزار تن کود داریم، گفت: امسال افزایش قیمت کود را نداشتیم؛ کشاورزانی که موفق به دریافت کود نشده اند می توانند به مراکز جهادکشاورزی جهت دریافت کود مراجعه کنند. تاکید می کنیم که کشاورزان محترم حتما کود را از مراکز مجاز دریافت کنند زیرا کودهای غیر استاندارد زمین ها را آلوده و محصول را تضعیف می کنند.
مدیرکل جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه در سال ۹۲ برای اولین بار خط مکانیزاسیون کشاورزی تعریف شد، گفت: تاکنون ۱۳۳ میلیارد تومان به صورت مستقیم تولید به روش مکانیزه داشتیم؛ همچنین در هر سال متوسط ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کشاورزی وارد باغات ما شده است که امسال هم ۵۳ میلیارد تومان در این رابطه تخصیص پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه ۵۷ درصد فعالیت های کشاورزی گیلان با ماشین آلات انجام می گیرد، ادامه داد: در حوزه کشت برنج ۸۰ درصد فعالیت کشاورزی به صورت مکانیزه انجام می گیرد. در همین راستان ۷ هزار و ۳۱۰ دستگاه تراکتور، ۳ هزار و ۶۲۴ دستگاه نشاکار، ۳۵۰ دستگاه وجین کار، ۲ هزار و ۳۲۷ دستگاه کمباین در استان فعالیت می کنند.
شعبان نژاد با بیان اینکه ۷۵ بانک نشا در استان داریم، تصریح کرد: سال گذشته ۵۳۰ تن بذر اصلاح شده در بین کشاورزان توزیع کردیم که به ازای هر کیلو ۲ هزار تومان یارانه تعلق گرفت؛ برای سالجاری هم توزع هزار و

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.