استاندار خوزستان گفت: استاندارد و شاخص ها براساس استعداد و پتانسیل های هر منطقه باید اختصاص پیدا کند؛ چراکه در غیر اینصورت خوزستان با مشکل مواجه می شود.

استاندارد و شاخص ها براساس استعداد و پتانسیل های هر منطقه باید اختصاص پیدا کند

به گزارش خبرنگار ورزشی قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی ظهرپنجشنبه در جشن نشاط و امید که با حضور وزیر ورزش و جوانان در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اینکه وظیفه خود می دانم از زحماتی که در زمینه ورزش صورت گرفته تشکر کنم، اظهار کرد: خوزستان در بسیاری از امور همچون سیستم مخابرات، بنزین و برق، هنر، فیلم و نمایش باتوجه به زیرساخت ها اولین بوده است.

وی با بیان اینکه خوزستان همواره مرکز تولید ورزشکار بزرگ در کشور و ارائه آنها به تیم های ملی بوده است، گفت: در این زمینه می طلبد که زیرساخت های خوزستان جزء اولین ها باشد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بعد از انقلاب با ۸ سال جنگ تحمیلی مواجه شدیم و زیرساخت در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه ورزش رشد نکرد بلکه فرسودگی و تخریب داشت.

شریعتی با اشاره به اینکه بعضی از شهرها درگیر جنگ بودند و زیرساخت های ورزشی به کلی تخریب می شدند، گفت: اقلیم خوزستان به گونه ای است که زیرساخت ها طول عمر آن کمتر است و از این حیث استان با مشکلات زیادی مواجه شد.

وی با بیان اینکه زیرساخت ها شهرهای را داریم که از امکانات اولیه محروم هستند، افزود: از این بابت بعضا به دلیل عدم وجود استخر در رودخانه ها شنا می کنند و باعث از بین رفتن بعضی از جوانان ما شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه استان باتوجه به طبیعت گرم علاقه بسیاری به ورزش شنا دارد، ادامه داد: لازم است در این زمینه به زیرساخت ها بیشتر توجه و زمینه رشد آنها فراهم شود.

شریعتی با بیان اینکه جوانان ارزشمند و قانعی داریم که با فراهم کردن کمترین امکانات ورزش می کنند، عنوان کرد: ما از ارائه خدمات به اندازه کافی باتوجه به کمبود بودجه و مشکلات اعتباری به جوانان معذور هستیم؛ استعداد خوزستان برای حوزه ورزش بیش از حد نرمال کشوری است.

وی گفت: استاندارد و شاخص ها براساس استعداد و پتانسیل های هر منطقه باید اختصاص پیدا کند؛ چراکه در غیر اینصورت خوزستان با مشکل مواجه می شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه نبود زیرساخت ها سبب می شود که استعدادها فرصت کمتری پیدا کرده تا بتوانند پتانسیل های خود را باور کنند، عنوان کرد: اختصاص استاندارد و شاخص ها باید براساس پتاسیل ها و نه براساس نرم و متوسط جمعیت باشد؛ خوزستان می تواند درصد قابل توجهی از بودجه ورزشی کشور را به خود اختصاص دهد.

شریعتی با اشاره به اینکه کمتر استانی شاید وجود داشته باشد که بتواند سه تیم آن در لیگ برتر بازی کنند، بیان کرد: اما امکانات لازم برای ارائه این فرصت ها وجود ندارد؛ دولت یازدهم در برنامه ۵ ساله ششم بودجه خاصی برای زیرساخت اختصاص داده و سهم خوزستان از این بودجه قابل توجه است.

وی ادامه داد: خوزستان باید برای بروزرسانی و استعدادیابی خود از امکانات مناسبی بهره مند شود؛ در حوزه پشتیبانی باید بتوانیم تیم های ورزشی را حمایت کنیم تا خوزستان مثل همیشه گل سر سبد ورزش کشور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.