بیرجند- قائم مقام بنیاد مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲۰ پیش نشست برای کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی برگزار شده است.

۲۰ پیش نشست برای کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش علوم اسلامی برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام علیرضا حسینی پیش از ظهر  پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: برای ایام نیمه‌شعبان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است که در این راستا در شهرستان بیرجند و بشرویه دو سخنران کشوری دعوت شدند.

وی افزود: بنیاد مهدی موعود (عج)۹۰درصد تمرکز و فعالیت‌های آن در بخش‌های آموزشی محتوایی است و تنها۱۰درصد در زمینه نظارت و هدایتگری برنامه‌ها و جشن‌های نیمه‌شعبان است.

قائم مقام بنیاد مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی گفت: یک دوره آموزشی برای ۵۰ نفر از طلاب خراسان جنوبی با همکاری ستاد اقامه نماز با عنوان مهدودیت و نماز برگزار شد و قرار است در ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه برای ۵۰ نفر از طلاب خواهر این دوره برگزار شود که در مجموع از افراد شرکت کننده ۱۸ نفر طلاب در بخش خواهران و برادران برای شرکت در دوره آموزشی به مشهد مقدس اعزام و گواهی نامه پایان دوره را دریافت کنند.

حسینی افزود: تا پایان سال ۹۷ باید تمامی دستگاه‌های دولتی خراسان جنوبی دوره آموزشی ضمن خدمت ۲۰ ساعته را برای کارکنان خود برگزار کنند که این دوره‌های آموزشی توسط طلاب آموزش دیده انجام می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: هدف از برگزاری نشست‌ها در داخل کشور ایجاد انگیزه برای طلاب و دانشجویان برای ارائه مقالات علمی به کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی است.

حجت الاسلام خوشخو افزود: این کنگره دارای ۱۲ کمیته است که تاکنون ۲۰ پیش نشست در داخل کشور برای این کنگره برگزار شده است.

وی با بیان اینکه قرار است ۶ پیش نشست در کشورهای خارجی برگزار شود گفت: تاکنون سه پیش نشست به منظور تبیین اهداف برگزاری این کنگره در کشورهای هند، بنگلادش و اندونزی برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.