سفیر جمهوری چک در ایران از آمادگی کشور «جمهوری چک» برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی لرستان خبر داد.

آمادگی کشور «جمهوری چک» برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی لرستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سوات پلوک چومبا پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار با استاندار لرستان اظهار داشت: بر این واقعیت آگاهیم که حضور سرمایه‌گذاران صرفا در پایتخت و مرکز کشور کافی نیست و باید همه‌ ظرفیت‌های مناطق مختلف ایران مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به محض پیاده شدن از هواپیما شیفته‌ زیبایی‌های لرستان شده ام، اظهار داشت: استقبال خوبی از ما صورت گرفت و آنچه برایم جالب بود این است که مردمان این استان همه لبخند به لب دارند.

سفیر جمهوری چک در ایران افزود: کوه زیبای یافته اولین چیزی بود که توجهم را جلب کرد و مطمئن هستم گردشگران از دیدن آن لذت خواهند برد.

چومبا تصریح کرد: جالب این است که کشور من هم در حوزه‌هایی که لرستان قابلیت دارد، فعال است و این مسله می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌ها و تعاملات آینده باشد.

سفیر جمهوری چک بیان داشت: باید مطابق ظرفیت‌های موجود دو طرف پیش برویم.

وی عنوان داشت: جمهوری چک در زمینه‌ تولید ماشین‌آلات و سیستم‌های پیشرفته استخراج معادن بسیار پیشرفته است و متخصصین قابلی داریم.

سفیر جمهوری چک در ایران افزود: همچنین در حوزه‌ کشاورزی، دامپروری و فرآوری تولیدات این حوزه نیز نقاط قوت بسیاری داریم که می‌تواند در زمینه‌ ایجاد خط تولید، بسته‌بندی و فرآوری این محصولات در لرستان را فراهم کند.

چومبا بیان داشت: تلاش می‌کنیم سرمایه‌گذاران کشورمان را برای انجام سرمایه‌گذاری در لرستان ترغیب کنیم.

وی گریزی هم به حوزه‌ گردشگری زد و گفت: اگر گردشگران با لرستان آشنا شوند، حتما از آن استقبال خواهند کرد.

سفیر جمهوری چک در ایران خطاب به استاندار لرستان گفت: از اینکه در چنین استان ثروتمندی با مردمان خوب زندگی می‌کنید باید احساس خوشحالی و خوشبختی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.