قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی به عنوان مجموعه‌ای که برپایه موقوفات و نذورات مردمی اداره می‌شود، هر سال میزبان میلیون‌ها زائر از اقصی نقاط دنیا است.

آمادگی آستان قدس رضوی برای تعامل سازنده با سایر کشورها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، سید مرتضی بختیاری در دیدار با  سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران،  اظهار داشت: امروز این مجموعه با داشتن توانمندی‌های گسترده در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و داروسازی نقش موثری در ایران اسلامی و کشورهای منطقه ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: این آمادگی در مجموعه شرکت‌ها و موسسات آستان قدس رضوی وجود دارد، با محوریت اقتصاد مقاومتی که هدفش پیشرفت، توسعه و تعالی تولیدکنندگان داخلی است، به تعامل سازنده و اثربخش با سایر کشورها بپردازد.

پذیرایی سالانه ٣� میلیون زائر

بختیاری گفت: سال گذشته حرم مطهر امام رضا(ع) پذیرای ٣� میلیون زائر بود که از این تعداد 4 میلیون نفر از سایر کشورها بوده‌اند.

بختیاری اظهار داشت: با توجه به اینکه آستان قدس رضوی مجموعه‌ای موقوفاتی است و هیچ کمکی از دولت دریافت نمی‌کند، مورد توجه مردم و ارادتمندان اهل بیت(ع) است که این نهاد مقدس را همواره تکریم و حمایت کرده‌اند.

وی بیان کرد: از قرن‌ها و سالیان گذشته وقف‌نامه‌های متعددی وجود دارد که مردم با عشق و اعتقاد قلبی برای رسیدگی به امور زائران و گره گشایی از کار محرومان اموال و دارایی‌های خود را وقف این بارگاه مطهر کرده‌اند.

وی افزود: ما نیز به عنوان خدمتگزاران این حریم قدسی با تاکیدات آیت الله رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، مهم‌ترین رسالت و وظیفه خود را خدمت‌رسانی شایسته به زائران عزیز می‌دانیم.

حرم مطهر، گنجینه هنرهای اسلامی و ایرانی

بختیاری با اشاره به معماری بی‌نظیر و گنجینه های هنری موجود در کتابخانه‌ها و موزه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: میراث گرانب‌های گذشتگان ما که نشان دهنده فرهنگ اسلامی و ایرانی است، با دقت و جدیت، صیانت و مراقبت می شود.

وی افزود: متاسفانه در برخی کشورهای منطقه گروه‌های تکفیری و تروریستی دست به اقداماتی می‌زنند که خلاف اسلام و انسانیت است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به آیات و روایات متعددی که در منابع اسلامی درخصوص حفظ جان انسان‌ها، نوع دوستی و محبت نسبت به نفوس بشری وجود دارد، اظهار داشت: ما نیز از این اقدامات خلاف عقل، شرع و وجدان گروه‌هایی نظیر داعش  تعجب می‌کنیم، حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی از آنها نیز واقعا تاسف‌آور است و جای سئوال دارد.

 سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در حرم مطهر رضوی، گفت: دیدن این صحنه که هزاران نفر در امنیت و آرامش کامل مشغول راز و نیاز و عبادت در این فضای معنوی هستند، برایم بسیار جالب بود.

 ایان بیگز با اشاره به وجود ظرفیت‌های مشترک همکاری میان آستان قدس رضوی، موسسات علمی، اقتصادی و دانشگاه‌های استرالیا، اظهار داشت: امیدوارم که بتوانیم سطح تعاملات و همکاری‌ها را در حوزه های مختلف گسترش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.