بجنورد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: امسال برخورد با انشعابات غیر مجاز آب در روستاهای استان تشدید می شود.

برخورد با انشعابات غیرمجاز آب در خراسان شمالی تشدید می شود
حمید روشن روان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهارکرد: امروزه استفاده از انشعابات غیرمجاز آب به صورت آشکار و پنهان یکی از پدیده هایی است که مشکلات متعددی را برای صنعت آب و فاضلاب کشور ایجاد کرده است.
وی افزود: خسارات مستقیم و غیر مستقیم ناشی از اینگونه انشعابات باعث شده که طی سال های اخیر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نگاه ویژه ای به این موضوع داشته و برخورد با عاملین برقراری اینگونه انشعابات را با انسجام بیشتری مورد پیشگیری قرار دهد.
روشن روان با بیان اینکه امسال با کمک دادستان نسبت به جمع آوری انشعابات غیر مجاز برخورد می شود گفت: اینگونه انشعابات خسارات زیادی را به همراه دارد.
وی آلودگی آب را یکی از اثرات استفاده از انشعابات غیر قانونی عنوان کرد و افزود: کمبود آب، اخلال در مدیریت توزیع، تخریب شبکه آبرسانی، هدر رفت آب، افت فشار و در نتیجه نارضایتی مردم از دیگر مشکلات ناشی از انشعابات غیر مجاز در شبکه توزیع است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: انشعابات غیر مجاز آب، تجاوز به حقوق عمومی سایر مشترکین محسوب شده  وبراساس ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی استفاده از انشعاب آب بدون پرداخت هرگونه وجه یا حق انشعاب، متخلفان علاوه بر جبران خسارت به عمل آمده به سه ماه تا یک سال حبس محکوم می شوند.
گفتنی است، هم اکنون ۱۱۷ هزار مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی قرار دارند و امسال سه هزار مشترک نیز افزوده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.