وزیر دفاع انگلیس در واکنش به حملات عربستان به یمن و مبادلات تسلیحاتی میان لندن و ریاض گفت عربستان تنها از خودش دفاع می‌کند و متحد تجاری مهمی برای انگلیس است.

وزیر دفاع انگلیس: حمله عربستان به یمن، دفاع از خود است

 به گزارش قدس آنلاین، «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس در گفت وگو با رادیو «بی‌بی‌سی» گفت عربستان با بمباران یمن «تنها دارد از خودش دفاع می‌کند.»

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، فالن در پاسخ به انتقاد درباره فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان سعودی گفت که پادشاهی سعودی کاملا در دفاع از خود در مقابله با حوثی‌ها به یمن حمله می‌کند.

وی نه تنها از عربستان سعودی در بمباران یمن انتقاد نکرد بلکه عربستان را یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری لندن نامید.

در پاسخ به سوال دیگری پیرامون ادامه یا توقف فروش تسلیحات به عربستان در صورت روی کار آمدن دوباره محافظه‌کاران بعد از انتخابات پیش‌رو، فالن گفت عربستان از تسلیحات برای دفاع از خود در مقابل یمن استفاده می‌کند.

فالن همچنین با تایید مرامنامه حزب محافظه‌کار گفت در صورت روی کار آمدن دوباره این حزب، بودجه دفاعی سالیانه بیشتر از تورم این کشور افزایش خواهد داشت.

وی در ادامه گفت‌وگو با بی‌بی‌سی افزود، عربستان سعودی یک شریک کلیدی برای انگلیس است و نه تنها شریکی تجاری بلکه متحدی برای لندن در مسایل دفاعی است.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه گفت لندن با عربستان سعودی تبادل اطاعاتی و امنیتی دارد و از این رابطه سود می‌برد.

انگلیس بزرگترین فروشنده تسلیحات به عربستان سعودی است که همواره مورد انتقاد حامیان حقوق بشر و سازمان‌های مخالف جنگ قرار گرفته است، اما مقامات انگلیس نه تنها از این مساله ابراز پیشمانی نکرده، بلکه مدافع فروش تسلیحات به پادشاهی سعودی هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.