رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با تاکید بر اقدامات صورت گرفته در زمینه احیای دریاچه ارومیه اعلام کرد: اگر دریاچه ارومیه خشک شود، تبریز بیش ترین آسیب را می بیند.

تبریز بیشترین آسیب را در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه می بیند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، معصومه ابتکار ظهر امروز پنج شنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی در به دست آوردن توسعه پایدار با توجه خاص به محیط زیست دستاوردهای قابل توجهی در چند مدت اخیر داشته است.
وی با بیان اینکه در یک دوره کوتاه نمی توان به تمام اهداف دست پیدا کرد افزود: خوشحالیم که اعلام می کنیم اکنون با وجود پیچیدگی و گستردگی موضوع و مشکلاتی از قبیل تحریم های قبل از برجام، گام های بزرگی در راستای حفظ محیط زیست در تبریز و استان آذربایجان شرقی برداشته شده است.
رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به افزایش روزهای هوای سالم و پاک تبریز در چند مدت اخیر اعلام کرد: مولفه محیط زیست یک مولفه بسیار مهم برای گرشگری است و نیز هوای سالم برای یک گردشگر از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه اخیرا در مسیر صحیحی در زمینه محیط زیست پیش می رویم خاطرنشان شد: وعده هایی که در سال ۹۲ توسط آقای روحانی در قبال احیای دریاچه ارومیه داده می شد اکنون طبق گزارشاتی که به دست می رسد شاهد پیش روی چشمگیری در این زمینه هستیم و دریاچه روند رو به بهبودی دارد.
ابتکار تاکید کرد: اگر مسئولان دولتی به مسئله جدی دریاچه ارومیه اهمیت نمی دادند اکنون شاهد این بودیم که دریاچه به کانون گرد و غبار و نمک در منطقه تبدیل می شد و طبق نظرات کارشناسی تبریز بیش ترین آسیب را در این میان می دید.
وی به اقتصاد سبز اشاره کرد و تشریح کرد: اقتصاد سبز اقتصادی است که رشد دارد ولی به محیط زیست آسیب نمی رساند و ملازم با با ضرر و زیان زیست محیطی نیست مثلا کشاورزی رشد کند اما نه به قیمت از دست دادن دریاچه ارومیه.
معاون رئیس جمهور در ادامه درباره جنبه گردشگری محیط زیست گفت: منطقه ارسباران آذربایجان شرقی یکی از ۲۰ مکان گردشگری دنیا با تنوع بسیار زیاد است که باید برای حفاظت از این سرمایه برنامه ریزی های دقیقی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: ما باید به گردشگران اجازه حضور در مناطق طبیعی را بدهیم اما همچنان به کنترل دقیق منطقه و حفاظت از آن بپردازیم. به این ترتیب روستاهایی که از طبیعت خوبی برخوردارند هویت تازه ای پیدا خواهند کرد.
ابتکار در پایان خواستار شد: برای توسعه پایدار و پیشرفت چشمگیر در زمینه محیط زیست بخش ها ودستگاه های مختلف باید به یاری هم بشتابند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.