اتحادیه تولید کنندگان فولاد اروپا (یوروفر) اعلام کرد که انتظار دارد اتحادیه اروپا به نفع وضع تعرفه های نهایی بر فولاد وارداتی از کشورهای ایران، برزیل، روسیه، صربستان و اوکراین رای دهد.

تعویق تصمیم‌گیری اتحادیه اروپا برای افزایش تعرفه واردات فولاد از ایران

به گزارش قدس آنلاین، اتحادیه تولید کنندگان فولاد اروپا (یوروفر) اعلام کرد که انتظار دارد اتحادیه اروپا به نفع وضع تعرفه های نهایی بر فولاد وارداتی از کشورهای ایران، برزیل، روسیه، صربستان و اوکراین رای دهد. این در حالی است که اتحادیه اروپا در ماه آوریل تصمیم گرفته بود تعرفه های موقتی بر واردات فولاد از این کشور وضع نکند.

بخش فولاد اروپا به آرامی در حال خارج شدن از بحرانی است که در سال ۲۰۱۵ رخ داد و موجب سقوط قیمت ها شد، اما یوروفر گفته، این صنعت همچنان با ریسک هایی از ناحیه سیاست های غیرمنصفانه تجاری فولاد چین و سایر کشورها مواجه است.

گریت وان پولوورده، رئیس یوروفر در حاشیه کنفرانس روز فولاد اروپا در بروکسل گفت: «من انتظار دارم اقداماتی (در زمینه تعرفه های نهایی) اعمال شود، اما اینکه این اقدامات تا چه حدی باشد، چه کشورهایی را شامل شود و تا چه اندازه بالا باشد، این مسئله ای دیگر است.»

سخنگوی کمیسیون اروپا گفت، کمیسیون در مورد بررسی های در حال انجام خود اظهارنظر نمی کند.

کمیسیون، قوه اجرایی اتحادیه اروپا تصمیم می گیرد که آیا بر محصولات وارداتی به اروپا که از سیاست «دامپینگ» استفاده می کنند، تعرفه های موقتی اعمال کند یا نه، در حالی این دولت های عضو اتحادیه اروپا هستند که در مورد تعرفه های نهایی تصمیم می گیرند.

وان پولوورده گفت، بسیاری از دولت های عضو از اعمال تعرفه های موقتی حمایت کرده اند، بنابراین من خوش بین هستم که تعرفه های نهایی بر واردات فولاد از این کشورها اعمال شود.

وان پولوورده افزود، بعد از تصمیم کمیسیون اروپا مبنی بر عدم اعمال تعرفه های موقتی، شاهد افزایش سریع واردات فولاد از کشورهای ایران، برزیل، روسیه، صربستان و اوکراین بوده ایم.

تصمیم گیری در مورد تعرفه های نهایی قرار است تا ۶ اکتبر انجام شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.